Mint arról már korábban beszámoltunk, elég nagy volumenű aláírásgyűjtés kezdődött a 777sms.hu oldal áthelyezése ellen. Nos, az ügyben újabb fejlemények vannak.
A webes mozgalom a http://777sms.gportal.hu oldalon indult meg, szervezője "J Polgártárs" nick alatt tevékenykedik.
2003. szeptember 2-án nyílt levelet küldött a Westel ügyfélszolgálat részére a következő szöveggel:
"Tisztelt Részvénytársaság!
Talán már értesültek arról az aláírásgyűjtésről, amelyet az elmúlt héten kezdeményeztünk a http://gportal.hu/777sms weboldalon, „Aláírásgyűjtés a webes 777sms megszüntetése ellen" címmel.
Akciónk sikeresnek bizonyult, ugyanis néhány nap alatt több mint tízenegyezer aláírást gyűjtöttünk össze. Ez pedig azt mutatja, hogy az internetes társadalomban mekkora igény, és szükség van egy ilyesfajta szolgáltatásra. Az aláírásokon kívül vélemények és érvek beírására is adtunk lehetőséget, amellyel sokan éltek is. Érdemes lehet Önöknek is elolvasni ezeket a sorokat. Csak kiragadva egy-egy példát: a siketek nevében írta egy látogató, hogy a Westel szolgáltatásait szinte csak ebben a formában vették igénybe eddig. Vagy írtak külföldön tartózkodó westelesek, akik a kinntartózkodás idejére szintén a 777sms-t használták a hazai kapcsolattartásra. Érdekesek azok a vélemények is, amelyek szerint legalább a többi ingyenes sms-szolgáltatás letiltásától eltekinthetne a Westel, hiszen itt a spórolás vagy mobillá tétel érve hamisan cseng. Folytathatnám a sort, de inkább olvassák el Önök is a véleményeket.
Tudjuk, hogy a sajtóközleményükben egyértelműen közlik: a Westel egy mobilszolgáltató, és ezért nem kíván többé az interneten közvetíteni. De minden cégnek meg kell jelennie valamilyen formában a világhálón, és mi lenne a célközönség megnyerésének legjobb módja, mint egy ingyen-sms szolgáltatás? Nyilvánvalóan nem a mi dolgunk beleszólni egy ekkora szolgáltató belső ügyeibe, de mégis, mi itt a számítógépek előtt egy fogyasztói réteget képviselünk, és talán érdemes minket is meghallgatni.
Több mint 11 ezren írták oda a nevüket eddig. Ennyi ügyfél óhaja csak nem mellékes egy ügyfélorientált cég számára! Az pedig végképp nem elhanyagolható szempont, hogy a sajtó is érdeklődik a téma iránt, s ez már túllép az internet határain.
Azt szeretnénk tehát elérni, hogy átgondolják még egyszer döntésüket, és reméljük, várhatunk ezzel kapcsolatban valamilyen visszajelzést. Reméljük, van olyan megoldás, amely bizonyítja, hogy a Westelnek tényleg van szíve, ami (a mobilokban is) értünk dobog.
Tisztelettel: Jancsó Péter
Pécs, 2003. szeptember 2."
A válasz egy hónapot váratott magára és a következőképpen szólt:
"Jancsó Péter részére
Pécs
Kedves Jancsó Péter!
Nagyon köszönjük az aláírásgyűjtők nevében megfogalmazott korrekt és tárgyilagos sorait, amelyben a Westel 777mobil ingyenes SMS-küldő lehetőségének fontosságára hívta fel a figyelmünket.
A 777sms, majd később 777mobil néven működő internetes SMS-küldés – mint azt az Ön által kezdeményezett aláírásgyűjtés is mutatja – valóban nagy népszerűségnek örvendett. Társaságunk számára is örömteli volt, hogy a 2000. novemberében útjára induló, a 777sms oldal népszerűsítésében kiemelt szerepet játszó SMS-küldés ilyen kedvező visszhangra talált. A hazai mobilszolgáltatók között egyedüliként kínált megoldásra a közel 3 éves működés során végig nagy figyelmet fordítottunk és a felhasználók számának növekedésével lépést tartva, számos fejlesztéssel igyekeztünk fenntartani a megbízhatóságot.
A 777sms oldal bevezetése idején az ingyenes SMS-küldés kialakítása nagy szerepet játszott a különböző interneten elérhető egyéb szolgáltatások megismertetésében. A 777sms indulásakor ugyanis a WAP – sok korlát miatt – még nem volt része a mindennapi mobilhasználatnak. A helyzet mára alapvetően megváltozott. Az internet mellett a WAP egyre meghatározóbb népszerűségnek örvend és a 777mobil WAP portál az internetes oldalak látogatottsági rangsorában hétköznapokon az első tíz hely egyikét foglalná el.
Számos szolgáltatást és újdonságot kínálunk WAP oldalainkon. Abban bízunk, hogy az ingyenes SMS-küldés áthelyezése ennek a folyamatnak fontos eleme lehet.
Az Ön által felvetett érvek és észrevételek természetesen nagyon fontosak számunkra. Sok tekintetben egyet is érthetünk vele. Döntésünket, az internetes SMS-küldés WAP-ra helyezését azonban hosszú, több hónapos mérlegelés előzte meg, ezért a már meghozott döntést nem áll módunkban felülvizsgálni.
A levelében foglalt információk és számos visszajelzés alapján bátran kijelenthetjük, hogy az általunk egyedül felvállalt és éveken át nyújtott lehetőség sokak számára fontos szerepet játszott a kapcsolattartásban. Ez számunkra egyértelműen megtisztelő és bízunk abban, hogy a Westel ügyfelei körében a WAP-os megoldás – például a 160 karakteres teljes SMS írás miatt – idővel hasonló elismertségre tehet majd szert. Az első tapasztalatok mindenestre igen kedvezőek, nagyon sokan ismerték fel az új megoldásban rejlő lehetőséget.
Köszönettel vettük, hogy a 777 ingyenes SMS kapcsán ilyen komoly szervezőmunkát végzett. Ezúton megkérem, hogy az új WAP-os SMS-küldés tapasztalatinak összegyűjtésében és eljuttatásában a jövőben is legyen segítségünkre. A visszajelzések ismeretében az új szolgáltatást továbbfejlesztve ügyfeleink elégedettségére azt még jobbá tehetjük, ezzel is segítve a szélesebb körű használatot.
Megkeresését és levelét megköszönve:
üdvözlettel:
Westel Mobil Távközlési Rt.
Kommunikációs Igazgatósága"
A tiltakozó listán e cikk írásának pillanatában 14529 aláírás található.
Forrás : 777sms.gportal.hu