Végre hazánkba is megérkezett teljesen magyar nyelven a Codename: Panzers második fázisa.
Ha a dolgok elébe rohannék, simán kijelenthetném, hogy a Stormregion megint nagyot alkotott. No de nem tettem ezt, inkább alaposan szemügyre vettem a magyar fejlesztősrácok új üdvöskéjét.
Hadd kezdjem egy kis történelemmel: bátran kijelenthetjük, hogy ritka az olyan csapat, melynek minden egyes játéka többé-kevésbé sikeres lett a nemzetközi piacon, ráadásul a srácok hazánk fiai. Minden a 2001-ben debütált S.W.I.N.E.-al kezdődött, a nyulak és disznók harca az Örök Répaföldekért maga volt a legnagyobb szórakozás - itt Magyarországon. Mivel a játék egyszerre volt humoros és nehéz, így nem tudta mindenki tetszését elnyerni. Aki egy vicces játékra vágyott, az a S.W.I.N.E.-al játszva vért tudott izzadni, ellenben aki a kőkemény stratégiákat részesítette előnyben, annak túl komolytalan volt a játék. Egyszóval kevés volt az igazi rajongó, aki bármit megtett volna egy igazi folytatásért. A magyaroknak nagyon bejött a játék, viszont világszerte nem aratott pozitív elismerést. Valószínűleg ez az oka, hogy a „Viharsarok” nem tervezi eme játék folytatását, mondván ők már nem egészen a magyar vásárlókból élnek meg, így inkább világnézetben gondolkodnak – olyat alkotnak, ami mindenkinek bejön. Ilyen lett a 2004 nyarán (tehát körülbelül egy éve) kiadott Codename: Panzers Phase One, melynek témája komolyabb volt, de maga a játék könnyebb lett. Ezek mellett megőrizte a S.W.I.N.E. hangulatát, kezelhetőségét, szépségét: a játék hatalmas sikert aratott szerte a világon. A Phase One alcímet olvasván sejthető volt, hogy több részes lesz az új második világháborús RTS király, nem sokkal később a fejlesztők elmondták, hogy három fejezetre bontották az egész játékot. A második fázis most jött el teljes pompájában, nézzük meg közelebbről…