Mindig marad egy kis idő a tuningra, elkészült a kompresszoros hűtés hőcserélője...
Elkészült az új hőcserélő, íme a lényeg:

A fekete csövön (amit a kék vezetékkel felkötöttem) fog átfolyni
a hűtendő folyadék. Ez egy vastag falú gumicső. Autósboltban vettem, mint vízcső,
30mm a belső átmérője, kb. 8mm a falvastagsága. Vászonnal megerősítették a csövet,
hogy a nyomást is bírja, igaz ez számomra lényegtelen, hiszen minimális lesz
a nyomás.
Ebben a gumicsőben helyezkedik el, a múltkor bemutatott 18mm átmérőjű
vörösréz cső, ami a gázhűtés párologtató egysége (azért párologtató, mert ebben
alakul a befecskendezett folyadék gázzá).
Ilyen a rendszer "porlasztó csúcsa":

Tényleg csúcsos, de ennek semmi köze az igazi porlasztókhoz. A
vékony kapilláris csövön kereszül itt fecskendezi be a kopresszor a folyadék
halmazállapotú R134-es gázt.
A párologtató egységre ráhúztam két szűkítőt (28mm/18mm). Ezek
rézből vannak, így oldottam meg, hogy a 30mm átmérőjű gumicső ne érjen hozzá
a párologtatóhoz. Egyben ide kerültek a hőcserélő be- és kiömlő 8mm átmérőjű
sárgaréz csonkjai is.
Elképzelhető, hogy még ebben az évben sikerül újra feltölteni....
Kapcsolódó hírek/cikkek:
Irány a rekord IV. rész
Irány a rekord III. rész