FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Játék)
·  Kritika - Need for Speed: Most Wanted
·  GTA 3
·  Az EarthQuake 2001-es rendezvény sorozat újabb eleme a TEAMWARZ
·  Cybersport rendezvények Magyarországon 2001-ben
·  Mechwarrior 4
·  Edios - Project I'm Going In demó: első ránézésre
·  Counter-Strike
·  Sacrifice
·  Hitman: Codename 47
·  Versailles 1685 ( Cyro Interactive )
·  Kiss: Psycho Circus The Nightmare Child
·  Janes F/A-18
·  Age of Wonders
·  USAF
·  Flanker 2.0
·  Theme Park World
·  Allegiance - Háború állampolgári kötelességből
·  TNT - Térinformatika Felsőfokon
·  Adatvédelem
·  Wargamer-Napoleon 1813
· Cikkek > Játék
· Team Fortress 2
Dátum : 2000-09-08 18:33:02
Szerző : tzsolt



Valamikor réges-régen, amikor még az FPS-ek gyerekcipőben jártak és a Duke
Nukem volt a legnagyobb őrület minden hálózatba kötött számítógépen, megjelent a
hatalmas harcos, akit úgy hívtak, hogy Quake. A megváltó azonnal győzött, rögtön
sutba is vágtunk mindent, előfizettünk az Internetre, és hosszú éjszakákon át
"fraggeltük" egymást. Időközben még pár érdekes, ingyenesen letölthető
kiegészítő is megjelent hozzá, de nem igazán volt egyiknek sem átütő sikere.
Kivéve azt az egyet, amelyet úgy neveztek, hogy Team Fortress. A TF remek
ötvözete volt a csapatjátékok mindegyikének, különlegessé attól vált, hogy olyan
karakterek bőrébe is belebújhattunk, akiknek a megszemélyesítése sokkal
színesebbé tette ezt a játékformát (pl. szanitéc, szerelő, lángszórós). Azóta
(1996) 500 000 alkalommal töltötték le a kiegészítőt, s hamarosan az időközben a
Valve szoftverfejlesztő céghez került fejlesztő csapat elkészítette programját a
másik FPS-hez, amelyikek sikere képes volt felvenni a versenyt az akkori
konkurenciákkal (Team Fortress Classic). Valószínűleg mindenki tudja, hogy
melyik játékról van szó, igen, a Half-Lite-ról. Mindennek már majdnem négy éve,
azóta már jött második, sőt harmadik harcos is, a TF sikere viszont alig
hanyatlott. Most pedig valami teljesen új, valami egészen hatalmas van
készülőben, ami bár igaz, hogy eljövetelével régóta késlekedik, mégis, ha itt
lesz... a többit már tudjátok.


A TF 2 eredetileg még a Half-Life ingyenes kiegészítőjének készült, de az idő
múlásával oly hatalmassá nőtte ki magát, hogy a kiadó inkább teljesen új
játékként jelenteti meg. Ami persze nem lenne baj, de ennek a huzavonának már
lassan 2 éve. Volt már szó 1999 elejéről, közepéről, végéről, vajon miért késik
ennyit a program? Mindenesetre én nem aggódom, véleményem szerint a megjelenési
dátum csak azért csúszkál, hogy végül az egész még jobb és még szebb legyen.
Nos, akkor lássuk, hogy mennyire is lesz jobb az a szebb...


width=320>


ÚJÍTÁSOK, FEJLESZTÉSEK


A játék szívében a Half-Life motorja dobog, persze nem az eredeti, hanem igen
alaposan felturbózott változat. Pár olyan technológiai újítást terveztek hozzá,
mint például az MRM, vagy a Parametric Animaton. Mindkét rutinnak rengeteg munka
lesz a vállán, és meg kell hagyni, mindkettő remek ötlet. Az MRM a gyorsabb
játékot biztosítja, ugyanis segítségével a közeledben lévő játékos modellek több
poligonból fognak felépülni, viszont a távolban lévők kevesebből. Az utóbbi
technológia (P A.) és egy különleges "összefolyatási" eljárás segítségével a
mozgások lesznek tökéletesebbek. Ebben az esetben a program figyeli, melyek azok
az animációs jelenetek, amelyeket a legfontosabb megjeleníteni, s ezeket
tökéletes folyamattá illeszti össze (pl. futsz, közben ugrasz, tüzelsz és még
ráadásul el is találnak).


A "volumetric fog" (területre ható köd) névre keresztelt különleges hatást
már az Unrealben megismerhettük. Ez nemcsak hogy látványos, de jelen esetben még
hasznos is lesz. Ennek a hatásnak a segítségével valósítják meg a füstöt,
amelyet gránátok vagy robbanások okozhatnak. Ha például a füst kis teremben,
vagy szobában keletkezik, szinte az orrunkig sem fogunk ellátni tőle, ha viszont
nyílt terepen, akkor jelzéssé válhat a többiek számára.


Nem kell tartanunk attól, hogy a játék csakis a többjátékos lehetőséget
támogatja, megnyugtatásképpen közlöm, a játékban lesznek beépített Botok.
Ezeknek a mesterséges intelligenciával ellátott játékosoknak az AI-jét Steve
Bond készíti, aki a HL-nél megmutatta, hogy a számítógép által irányított
ellenfél mire is képes. Annyi biztos, hogy a Botok tanulni fognak hibáikból és
sikereikből, védelmi állásokat építenek ki, társalognak egymással, és mindenre
figyelnek.



CSAPATJÁTÉK


Igen, csapatjátékról van szó, ezzel mindenki tisztában van, de mit is értenek
ez alatt a Valve-nél? A TF 2-ben rengetegszer lesz szükséged arra, hogy társaid
kisegítsenek téged, vagy éppen fordítva. A szanitéc szerepe remek példa erre,
aki a megsebesült katonáknak adhat életmentést, páncélt, esetleg lőszert. Vagy
például ott vannak a pályára rögzített géppuskák, amelyeket ugyan használhatsz
egyedül is, de ha akad segítőkész társad, aki a lőszeradagolást végzi,
gyorsabban és pontosabban leszel képes tüzelni vele. Minden csapatnak lesz
vezetője (Leader), aki nemcsak hogy rangban élenjáró, de a közelében maradva
pontosabban lehet majd célozni. Játék közben találhatunk a pályán járműveket is,
amelyeket vezethetünk egyedül, vagy párosan is. Mindezek mellett még ott van a
hangkommunikáció, amelyre a fejlesztők a legbüszkébbek lehetnek. Fontos szerepe
lesz, ugyanis a mikrofonod segítségével képes lehetsz olyan beszélgetésre,
mintha valóban ott lennél a játékban. Még a karaktered szája is mozogni fog
hozzá.


JÁTÉKTÉR


Úgy néz ki, hogy a TF 2 nagyjából 20 pályát fog tartalmazni. Ezeket négy
különböző játékmódban próbálhatjuk ki: CTF, Escort, Territorial Control, a
negyedikről még csak halvány információk vannak. Mendemondák szerint nem lesznek
közöttük olyanok, minta Team Fortress Classic első néhány küldetése, melyekben
két közeli erőd néz egymással farkasszemet. Ebből kifolyólag mindegyik alaposan
kidolgozott, hatalmas térkép lesz, még a legkisebb is többször nagyobb lesz a
TFC legnagyobb pályáinál. Ezen felül mindegyikhez valamilyen egyedi szabály fog
tartozni. Az Escort lehetőség remek példa lesz erre, amelyben a számítógép által
irányított személyt (vagy személyeket) kell megvédeni - és elkísérni - az
ellenséges csapat merényletétől távol tartva. Természetesen gondoltak azokra is
akiknek a számítógépe nincsen hálózatra kötve: beépített misszió járja őket. Ha
úgy döntünk, hogy nekivágunk, akkor nem árt, ha figyelünk minden lépésünkre,
ugyanis minden küldetés eredménye hatással van a következőekre.




Aki már játszott a TFC-vel, bizonyára sejti, hogy milyen karakterekkel
indulhatunk el a háborúba. Különös, hogy ezek szinte semmit sem változott, csak
éppen kihasználtságuk lett fontosabb. Azért lesz pár újdonság is: ilyen például
a Commander, tehát a parancsnok, aki a csapat stratégiájáért felel. Bevetés
előtt ő készíti el az útiránytervet, képes bárkivel kommunikálni, és a háttérből
irányítja az akciót. Fontosabb szerepe lesz a kémnek, a szanitécnek és az
Engineernek, de természetesen ezúttal fegyveres katonák fogják eldönteni a
harcot...



Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/comment.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106