FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Overclock)
·  Vízhűtés + fények
·  Ti200/Ti500 II. rész
·  AMD XP 2200+
·  T-bred unlock
·  Áramlásmérő III
·  Ti200/Ti500
·  Áramlásmérő (v.2.1)
·  Vízhűtésű nagytorony
·  Geforce 4 tuning
·  Geforce 2 tuning
·  Biztonságos vízhűtés
·  Vízhűtést a PC-nek!
·  Wasser gép
·  Vízhűtés felsőfokon
·  nForce + vízhűtés
·  Ti4200
·  Vízhűtés 4. rész
·  Blokk verseny
·  Felület növelés
·  Vízhűtésű gép 2.rész
· Cikkek > Overclock
· 1.7GHz-es Celeron
Dátum : 2002-06-20 19:46:07
Szerző : gigahertz


Megnéztük mire is képes az 1.7GHz-es Celeron processzor, feltehetőleg az 1.9GHz-es sokkal nagyobb durranás lesz...

Végre egy igazi csemege: Intel Pentium 4 Celeron 1.7GHz!!! A Noer-Sys Computer jóvoltából a tesztelés fázisába jutott egy ilyen processzor, a következő konfigurációval izzítottuk be (csak a lényeges elemek):

Processzor

Celeron 1.7GHz

Alaplap

Abit TH7II

Memória

2x128M RDRAM (Rambus)

Videokártya

Asus V6800 32M DDR (Geforce 256)

Winchester

Maxtor 40G ATA 100

1.75 Voltos Core feszültséget detektált az Abit TH7II-es alaplap. Már a TH7I-nél is gond volt, hogy a 0.15 Volttal kevesebbet ad a processzornak, mint amennyit kellene. Ez adott esetben azt jelenti, hogy 1.75 Volt helyett 1.6 Voltot kapott a CPU:

Már fél évvel ezelőtt is látszott, hogy a TH7II az egyik "legkirályabb" tuning alaplap. Ugyanis a PCI és AGP frekvenciája teljes mértékben függetleníthető az FSB-ből. Így sosem fordulhat elő, hogy a CPU-t azért nem húzhatjuk feljebb, mert a grafikus kártya, vagy valamelyik PCI-os kártya már nem bírj a magas tempót (pl. 80MHz a 66MHz helyett), bár némelyik alaplapnál lehetőség nyílik a CPU FSB leosztásának beállítására, de az az igazán jó megoldás, amikor az AGP 66MHz-en jár fixen és közben "tetszőlegesen" állíthatjuk a CPU FSB-t.

A TH7II-es alaplappal a BIOSban 2.2 Voltig állíthatjuk a Core feszültséget, méréseim szerint ekkor 2 Voltot kap a valóságban. Ebben az esetben valóságos kis kazán lesz a processzorból! Csak óvatosan... saját felelősségre!

Az teljesen Standard dolog, hogy a BIOSban CPU FSB-nek nem 100MHz-et állítunk be, hanem 133MHz-et. Ugye ez azt jelenti a valóságban, hogy a FSB nem 400MHz, hanem 533MHz, ami már nem lebecsülendő. Ekkor a processzor "szerényen" 2268MHz-en jár:

A szorzót itt sem állíthatjuk, kizárólag a feszültség emelésével és a CPU FSB növelésével bírhatjuk a processzort nagyobb tempóra. De vajon szükség van erre???

Nos megszállottak mindig is voltak és talán mindig is lesznek. Egy hatalmas Coolink hűtő volt a processzoron, amikor az alap beállításokkal üzemelt, akkor alig lehetett kézzel érezni, hogy meleg levegő jönne ki a bordák közül. Ám 2Volt + 2268MHz-es beállítás esetén szinte már olyan volt, mint egy hajszárító. Tényleg nagyon meleg levegő tört elő és a hűtő vastagabb része (nem a bordák) olyan meleg volt, hogy hosszasan biztosan nem tudtam volna rajta tartani a kezemet... Így nem is próbálkoztam hosszasan az extrém túlhajtásra... még 2400MHz környékén betöltődött az operációs rendszer, de nem nagyon mertem forszírozni, nehogy tönkremenjen a teszt alkatrész.

Alap beállításokkal ezt a memória sávszélességet mértem a SiSoft Sandra 2002 verziójával.

Utána a BIOSban beállítottam, hogy a tényleges CPU FSB 3/4 részével járjon a memória és a CPU FSB-t 533MHz-re állítottam. Így végeredményben a PC800-as modulok a tuning után is 400MHz-en működtek. Ennek ellenére a memória sávszélesség kicsit megnőtt:

Próbálgattam, mi van akkor, ha a PC800-as memória nem 400MHz-en jár, hanem 1/1-be kapja a tuningolt CPU FSB-t, azaz 533MHz-et kap, de ekkor néha lefagyott a számítógép. De azért az durva is lett volna, ha bírja a 533MHz-et a memória, mert akkor szinte biztosan 3000MB/s feletti eredményekről készíthettem volna képet....

Nézzük a processzor tudását szintén a SiSoft Sandra 2002-vel, 1.7GHz-en:

Most itt azt látom, hogy az 1800+-os XP processzor még alapbeállításokkal is veri az 1.7GHz-es processzort. De ne feledjük az AMD XP 1800+ csak 1533MHz-en jár és nem 1700MHz-en. Akkor most durvítsunk egy kicsit, íme a 2268MHz-es eredmény:

Nos így már meglehetősen izmos eredményt kaptunk. Feltehetőleg jelenleg ennél többre nincs is szüksége egy átlag felhasználónak. Hiszen sokan az erőmű igényes játékok miatt veszek erős gépet és ilyen processzor sebességnél már nem számít sokat +-400MHz, a jó videokártya sokkal fontosabb.

Eszembe jutott a régi CPUMark 99, gondoltam lefuttatom, és megnézem milyen pontszámot ír ki:

Kisebb PIII-as és Celeron processzorokhoz képest a pontszám erősségét / gyengeségét az alábbi ábra szemlélteti:

Feltehetőleg a CPUMark99 ilyen processzorok mérésénél már nem nagyon mérvadó, hisz a 94.2pont egyáltalán nem sok. Így szerintem ezt az információt mellőzzük az értékelésnél. Kezeljük inkább érdekességként.

Készítettem egy olyan tesztet is, hogy lássuk mi a különbség az 1.7GHz-es Pentium 4 és Celeron között. Egyik képbe az egyik a másikban, pedig a másik processzor volt. A számítási teljesítményére voltam kíváncsi (alaplap is azonos volt!!!). Ezért elhatározta, hogy egy valós feladatot adok a processzornak és nem azt nézem, hogy az egyik, vagy másik teszt program milyen számot köp ki eredményül. Így a Flask MPEG programmal DivX kódolásba fogtam. Egy DVD lemezről lemásoltam egy 35Mbyte-os *.vob fájlt és ezt AVI formátumba konvertáltam. Nézzük először az Intel Pentium 4 1.7GHz-es processzorral szerelt gép eredményét:

A 99%-os készültséghez 1 perc 1 másodpercre volt szükség. Vajon a a hasonló frekvencián járó Celeron ehhez képest mit muzsikál?

Hát ez érdekes, mert a Celeron jobban teljesített a 49 másodperces eredményével... Ja még azt nem is említettem, hogy Pentium 4 1.7GHz-es processzor nem Nortwood magos volt... Na mindegy, kétszer is kipróbáltam, mindig a Celeron processzorral szerelt gép ért el jobb eredményt.

1. konfiguráció

Leadtek WinFast P4V266A, 512M DDR (PC2700), Pentium 1.6GHz, ASUS V6800

2. konfiguráció

MSI 645 Ultra, 512M DDR (PC 2700), Pentium 4 1.7GHz, ASUS V6800

3. konfiguráció

MSI 645 Ultra, 256M PC800 RDRAM, Celeron 1.7GHz, ASUS V6800

3DMark2001 részletek:

Jellemző

1. konfiguráció

2. konfiguráció

3. konfiguráció CPU=1.7GHz

3. konfiguráció CPU=2268MHz

3DMark Result

6960

7029

5834

6456

CPU Speed

573

591

455

491

Helicopter Low Detail

148.5 fps

148.2 fps

106.7 fps

122.6 fps

Helicopter Medium Detail

106.7 fps

105.9 fps

83.8 fps

93.7 fps

Helicpoter High Detail

50.4 fps

54.2 fps

50.8 fps

53.3 fps

Adventure Low Detail

122.5 fps

131.6 fps

124.5 fps

128.9 fps

Adventure Medium Detail

92.3 fps

89.9 fps

73.7 fps

84.8 fps

Adventure High Detail

59.6 fps

56.0 fps

46.6 ps

54.6 ps

Fill Rate (Single Texturing)

534.9 MTexels/s

524.6 MTexels/s

525.1 MTexels/s

525.7 MTexels/s

Fill Rate (Multi Texturing)

597.7 MTexels/s

589.7 MTexels/s

590.6 MTexels/s

591.5 MTexels/s

High Poligon Count (1 Light)

16162 kTriangles/s

16128 kTriangles/s

13351 kTriangles/s

14733 kTriangles/s

High Poligon Count (4 Lights)

8128 kTriangles/s

8515 kTriangles/s

8375 kTriangles/s

8717 kTriangles/s

High Poligon Count (8 Lights)

4338 kTriangles/s

4976 kTriangles/s

4940 kTriangles/s

5040 kTriangles/s

8MB Texture Rendering Speed

432.2 fps

416.4 fps

394.5 fps

409.2 fps

16MB Texture Rendering Speed

403.8 fps

390.4 fps

266.9 fps

300.5 fps

32MB Texture Rendering Speed

283.3 fps

259.1 fps

144.5 fps

161.0 fps

64MB Texture Rendering Speed

150.2 fps

134.7 fps

-------------

-------------

Bump Mapping (Emboss, 3 pass)

221.0 fps

212.4 fps

211.8 fps

212.2 fps

Bump Mapping (Emboss, 2 pass)

275.7 fps

267.4 fps

266.5 fps

267.1 fps

Bump Mapping (Emboss, 1 pass)

455.5 fps

443.8 fps

441.1 fps

442.7 fps

A 3DMark2001 már nagyon megizzasztja a V6800-as videokártyát. De egyenlőre nincs anyagi keretünk egy Ti4600-as videokártyára.... sajnos. De itt erősebb videokártyák eredményit is feltüntettem:

Jellemző

3. konfig. V6800 (Geforce 256)

CPU= 1700MHz

3. konfig. V6800 (Geforce 256)

CPU= 2268MHz

MX400

MX440

MX460

Gf2 Ultra

Gf3 Ti200

3DMark Score

2719

3863

2805

5624

4688

5205

6457

Game 1 (Low)

47.5 fps

62.7 fps

44.1 fps

98.5 fps

100.8 fps

94.3 fps

99.7 fps

Game 1 (High)

18.2 fps

29.0 fps

24.7 fps

45.4 fps

35.1 fps

38.6 fps

46 fps

Game 2 (Low)

42.2 fps

64.7 fps

47.1 fps

89.4 fps

68.4 fps

89.3 fps

85.2 fps

Game 2 (High)

15.3 fps

28.3 fps

23.2 fps

45.2 fps

30.7 fps

38.8 fps

49.5 fps

Game 3 (Low)

57.8 fps

68.7 fps

43.5 fps

93.4 fps

85.9 fps

95.8 fps

106.8 fps

Game 3 (High)

28.8 fps

37.8 fps

25.1 fps

50.0 fps

41.0 fps

48.2 fps

53.6 fps

Game 4

---------

---------

------

--------

----

---

28.1 fps

Fill Rate (Single Texturing)

308.7 MTexels/s

309.0 MTexels/s

192.3 MTexel/s

423.6 MTexels/s

555.9 MTexels/s

412.7 MTexels/s

560.5 MTexels/s

Fill Rate (Multi Texturing)

545.3 MTexel/s

548.2 MTexel/s

357.4 MTexel/s

549.8 MTexel/s

611.0 MTexels/s

780.2 MTexels/s

1150.9 MTexel/s

High Poligon Count (1 Light)

16.9 MTriangles/s

17.0 MTriangles/s

19.6 MTriangles/s

28.1 MTriangles/s

27.7 MTriangles/s

21.7 MTriangles/s

13.7 MTriangles/s

High Poligon Count (4 Lights)

3.6 MTriangles/s

3.6 MTriangles/s

4.6 MTriangles/s

6.5 MTriangles/s

7.3 MTriangles/s

4.1 MTriangles/s

2.7 MTriangles/s

Bump Mapping

----------

----------

-----

--------

----

---

99.8 fps

DOT3 (Bumps M)

28.6 fps

39.6 fps

25.2 fps

62.7 fps

55.2 fps

62.4 fps

90.8 fps

Vertex Shader

40.7fps

42.8fps

30.0 fps

41.4 fps

8.9 fps

30.7 fps

38.6 fps

Pixel Shader

--------

--------

------

--------

----

---

66.1 fps

Advanced Pixel Shader

-----------

-----------

------

--------

----

--------

--------

Point Sprites

6.2 MSprites/s

6.3 MSprites/s

5.3 MSprites/s

9.3 MSprites/s

10.4 MSprites/s

10.7 MSprites/s

13.0 MSprites/s

De még nem is mutattam közeli képet a prociról, íme:

A "zsenik" a garancia matricát hová ragasztották... hát persze, hogy a hűtőfelületre. Most gondoljunk csak bele, valaki hazaviszi, és nem távolítja el azt a matricát... feltehetőleg ekkor sem menne tönkre a processzor a rosszabb hűtés miatt, de véleményem szerint gyakori fagyásokra adhat okot. A hátulja is érdekes:

Jelentős mennyiségű helyre "elfelejtették" beforrasztani az SMD alkatrészeket. No mindegy, biztos így is jó. Azért jó lenne megtudni, hogy mit lehetne berhelni a processzoron az üres helye segítségével...



Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/centercomments.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95