FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Videóvezérlők)
·  Premier: nVidia 7800GTX 512MB letesztelve!
·  Club3D X800RX 256MB - Gran Turismo
·  Teszt: Terítéken az MSI NX7800GTX
·  Egy sötét kor utolsó apródja - Geforce FX5500
·  Egy kicsi egy nagy: Ati Radeon X800 & X850XT teszt
·  Leadtek Geforce 6600 & 6600GT Extreme Version
·  Szükségállapot – X600-as Radeon kártyák
·  Sapphire X300 128MB TD - a leggyengébb láncszem?
·  Asus A9550GE/TD teszt
·  Koronázatlan királyok: GeForce 6800 GT és Ultra
·  XL méret: MSI RX800XL-VT2D256E teszt
·  MSI RX800SE-TD256 teszt
·  Egységben az erő: Asus A8N Deluxe SLI + 2x Asus EN
·  Tesztüzem: Leadtek Winfast A400 TDH - GeForce 6800
·  Tesztüzem: Club3D Radeon X800 Pro 256MB
·  MSI FX 5800
·  Radeon 9700 Pro II. rész
·  Ti4200
·  Matrox Parhelia
·  ASUS V8440
· Termékbemutatók > Videóvezérlők
· Radeon 9700 Pro
Dátum : 2002-09-26 21:08:22
Szerző : gigahertz


Itt a legújabb nagyágyú, az ATI Radeon 9700 Pro. A bemuatatott Gigabyte gyártmányú kártya nagyjából egy árban van egy márkás Ti4600-as videokártyával de az ATI chip jelenleg gyorsabb...

Végre kipróbálhattuk a Radeon 9700 Pro videokártyát. A Tigra Computer kezét-lábát törte, hogy legyen teszt példány, köszönjük! Bár a videokártya ára jelenleg kissé borsos (nettó 97.000Ft körül van, 2002-09-26), de ez nyílván később csökkeni fog (remélhetőleg).

Így most a Gigabyte Radeon 9700 Pro videokártyáról lesz szó (Maya II R9700 Pro). 128M RAMmal szerelik. A nyolc memória IC BGA kivitelű (négyszögletes és maga alatt vannak a "lábai"). Azt a négy memória IC-t, ami a panel GPU felöli részén van, külön hűtőbordával is hűtik, a másik oldalon található négy IC-re már "nem jutott" hűtőborda. Nyílván azért választották ezt a megoldást, mert azok az áramkörök, melyek tetejéről felfele akadály nélkül távozni tud a meleg kevésbe hevülnek fel, míg a túloldalon jóval melegebb lehet.

Itt a GPU hűtőborda nélkül látható. Aki nagyobb GPU hűtőt szeretne feltenni, annak jó hír, hogy ezúttal nem ragasztással rögzítették a hűtőbordát, így könnyedén le lehet szedni. Ezzel szemben a memóriákra a hűtőbordát ragasztással rögzítették.

Tapasztalataim szerint pl. egy Radeon 8500-as alig melegszik, addig a 9700 Pro-n néhány alkatrész már negyed óra használat után is olyan forró lesz, hogy a hosszas fogdosás legfeljebb azbeszt kesztyűben lehetséges. Na ez azért egy kicsit túlzás, lényeg az, hogy eléggé felmelegszik, a memóriák is.

A memória a felirat szerint 2ns-os, de ez szerintem nem nagyon lehetséges, lehet, hogy a memórián a 2.0 jelzés nem a ns-ra utal. Mert ez azt jelentené, hogy fizikailag 500MHz-et bír, ami a DDR miatt 1GHz-et jelentene.

A gyári frekvencia adatok a PowerStrip univerzális videokártya "tuningoló" program szerint:

310MHz-es GPU és 324MHz-es memória frekvencia. A teszt során kiderült, hogy mindkettő könnyedén 350-360MHz magasságába emelhető, ami már hátborzongató (720MHz-es memória frekvenciának felel meg a DDR miatt, ráadásul 256 biten). Gondoljunk csak bele hol lehet a határ, ha valaki sokkal jobb hűtéssel látja el a melegedő alkatrészeket.

A kártya hátulján a stabilizátor annyira melegszik (2db), hogy külön fémlapot ragasztottak a tetejére. Tapintása ez a kártya legmelegebb része.

Úgy tűnik, hogy a kártya olyan nagy áramot vesz fel, amit a az AGP-re már nem mertek bírni, ezért külön meg kell egy négy pólusú dugón keresztül 12 és 5 Volttal táplálni.

Ha ez a tápdugó nincs külön a tápegységre csatlakoztatva, akkor bekapcsolás után a monitoron megjelenik egy felirat, miszerint gép nem fog boot-olni ha nem csatlakoztatjuk a táp kábelét. (Ezt a kézikönyv is írja.)

Aprócska probléma is volt a teszt során, végül kiderült, hogy hibás volt a kártya. Annyi történt, hogy bekapcsoláskor hármat sípolt a gép és nem volt kép. Egy Chieftech 340 Wattos tápegységet használtam és egy Abit KG7-Raid alaplapban egy AMD XP 1900+-os processzor volt. Nagy trükkök után sikerült beüzemelni és kipróbálni... De ez a sípolás nem normális, hibás volt az adott kártya…

A kártya egy "könyvben" van. Igaz ez egy kétoldalas "könyv", mindenesetre érdekes...

Egy rakás játékot adnak hozzá. Egy DVI / D-Sub (VGA) átalakítót is adnak hozzá, meg egy kábelt, az egyik végét a kártyához csatlakoztathatjuk, és így egy RCA Video jel, illetve S-Video jel csatlakoztathatunk.

A kártya kihasználja a DirectX 9.0-ban rejlő lehetőségeket, vagy inkább fordítva... de ha minden igaz, akkor a DX 9.0-ból még csak valami béta verzió van. Így a driver CD-n is csak DX 8.1-et találunk. Persze alig van olyan program, ami a DX 9.0-át kihasználná. Így ez még nem olyan nagy probléma, így a teszt során is DX 8.1-et használtam. A teszt gép lényeges elemei:

Alaplap

Abit KG7 RAID

Memória

256M DDR (turbó mód) 266MHz

Processzor

AMD XP 1900+

Winchester

Maxtor 40G 7200RPM ATA 100

Tápegység

Chieftech 340 Watt

Mielőtt 3 tonna kritikát kapnánk az Abit KG7 miatt, megjegyzem nem olyan rossz, de nem tudjuk mindig mindenből a legújabbat beszerezni. Igyekszünk mindent hasonló környezetben tesztelni, hogy normális összehasonlítási alapunk legyen. Az AMD XP 1900+-nak pedig elégnek kell lennie....

A Direct3D beállításainál a kép frissítési frekvenciától függetlenné tettem a maximális FPS (Frame Per Sec.) értéket, a Opel GL beállításoknál hasonlóan. Nyílván, ha ez nincs megoldva, akkor pl. azt látom Unreal Tournament alatt, hogy 640x480-ban is masszívan csak 100FPS-t ír ki, hisz ott ennyivel használom a monitort.

A vonal simítás és anizotróp szűrés kezdetben tiltott illetve alkalmazás szerinte volt állítva. (Az képen engedélyezve van.)

Az első köröket a gyári CD-n található driverrel futotta a kártya.

Vagyis a 4.13.01.9056-os driver volt a telepítő CD-n. Utána találtam a neten újabbat

Vagyis 4.13.01.9062-es drivert, amit az ati.com oldalról töltöttem le, de mint kiderült ennél is van újabb, mert az ati-news.de oldalról a 4.13.01.9066-os is letölthető. Ezt meg is tettem, így mindhárom driverrel kipróbáltam. A 3Dmark2001SE-nek is felfedeztem a javított kiadását, így egyből ez került fel a gépre.

Azt még nem említettem, hogy Win Me operációs rendszert használtam.

Még egy apróságot megemlítek, ami majdnem félrevitte a teszt eredményeket. Miután a VIA 4in1 legújabb verzióját telepítettem, valahogy elfelejtettem a AMD AGP Miniport Drivert telepíteni...

Ezért kezdetben a kártya "csak" egy Ti500 teljesítményét nyújtotta. Hosszas morfondírozás után gondoltam beteszem az alaplaphoz mellékelt driver CD-t és megnézem van-e rajta valami, amit elfelejtettem feltenni... nos miután ez a Miniport Driver felkerült úgy ment, mint a golyó...

A Radeon 9700-as nyílván a Ti4600-as vetélytársa. Normális esetben sebesség tekintetében az ATI a gyorsabb, de hogy mennyivel az attól is függ, hogy milyen a tesztkörnyezet. Mert ha azt látjuk egy cikkben, hogy 3DMark2001SE alatt 14000 pontra képes, elrobogunk a boltba és minden megtakarított pénzünket összedobjuk és beruházunk egy ilyen Radeon videokártyába, és azt otthon azt tapasztaljuk, hogy "csak" 10000 pontot ért el, akkor szomorúak lehetünk. Sose felejtsük el megnézni, hogy milyen teszt gép volt mögötte, ne csak a pontszámokat nézzük!

A mi tesztgépünk alaplapja nem a legújabb, de azért megjárja (Abit KG7), a 1600MHz-en járó 1900+-os AMD XP elég izmos ahhoz, hogy egy kártya megmutatathassa az erejét...

A Ti4600 az Radeon 9700-hoz hasonlóan 15 mikronos csíkszélességgel készül. Mindkettőnek a GPU-ja 256 bites (a Matrox G1000 512 biten dolgozik). A korábbi ATI kártyákhoz képest a memória 256 biten érhető el, ezzel szemben a Ti4600-nál csak 128 biten.

A Radeon 9700-nál már több mint 100 millió tranzisztort használnak, ami elképesztően sok!

A Radeon 9000 és 9700 már a 8x-os AGP-t is támogatja, csak ezt még nem nagyon tudjuk kihasználni.

ATI Radeon 8500

ATI Radeon 9000 PRO

ATI Radeon 9700 PRO

GPU órajel

275 MHz

275 MHz

325 MHz

Memória frekvencia (DDR)

550MHz

550MHz

620MHz

 

Videokártya típusa

GPU órajel

Memória órajel

Geforce 4 Ti4600

300 MHz

650 MHz
Geforce 4 Ti4400

275 MHz

550 MHz
Geforce 4 Ti4200

250 MHz

500MHz

 

MX420

MX440

MX460

GPU órajel

250MHz

270MHz

300MHz

Memória frekvencia

333MHz

400Mhz

550MHz

Nézzük meg először, hogy mire képes a Ti4xxx sorozat ebben a tesztgépben a Quake Timedemo-val, minden maximumon:

Felbontás

Ti4200

Ti4400

Ti4600

640x480

201 FPS

220 FPS

261 FPS

800x600

192 FPS

199 FPS

215 FPS

1024x768

190 FPS

197 FPS

204 FPS

1280x1024

159 FPS

162 FPS

168 FPS

1600x1200

129 FPS

135 FPS

141 FPS

A Radeon 8500 128Megás verziója:

Felbontás

Radeon 8500

640x480

198 FPS

800x600

194 FPS

1024x768

191 FPS

1280x1024

160 FPS

1600x1200

124 FPS

Tehát a méréseim szerint nagyjából egy Ti4400-as szintjén van, de semmi szín alatt nem éri el a Ti4600-as tudását. A Radeon 9700-nál azonban más a helyzet

Felbontás

Radeon 8500

640x480

211 FPS

800x600

209 FPS

1024x768

207 FPS

1280x1024

196 FPS

1600x1200

168 FPS

Az 1280x1024 és 1600x1200-as felbontásban készült FPS eredményeket érdemes megnézni a 640x480-at pedig kezeljük érdekességként. Grafikusan:

Vagyis, amikor meg kell mutatni az erőt, mert sok képpont van, akkor több mint 20%-al több FPS-t produkált a Radeon 9700 mint egy Ti4600-as videokártya.

Unreal Tournament alatt is jobban teljesített a Radeon 9700, de ott nem olyan egyértelmű az FPS eredmény, hiszen a játék menetétől, ellenfelek számától stb. ez nagyon függ.

Pillantsunk rá a 3DMark 2000/2001SE eredményekre, ez a 66-os végződésű driverrel készült:

A 4.13.01.9062-vel sem teljesített sokkal kevesebbet:

És a gyári CD-n található (4.13.01.9056) driverrel ennyit mértem:

Tehát a driver verzió számával rendre nőtt a kártya teljesítménye 3DMark 2001SE alatt, míg 3DMark2000-nél némi csökkenés is megfigyelhető. De tegyük azt is hozzá, hogy ez a növekedés csak nagyjából 5%-ot számít a pontszámban. Persze sok kicsi sokra megy...

A most következő 3DMark részleteredménye minden esetben a default benchmark eredményei (3DMark2001SE 1024x768/32 bit, 3DMark2000 1024x768/16bit)

3DMark2000:

Jellemző

Radeon 9700 4.13.01.9066 driver

Radeon 9700 4.13.01.9062 driver

Radeon 9700 4.13.01.9056 driver

Ti4400

Ti4200

Ti4600

3DMark Result

11922

12810

11677

12617

12002

13092

CPU Speed

673

722

670

719

720

722

Helicopter Low Detail

216.3 fps

228.8 fps

208.4 fps

236.7 fps

230.0 fps

245.3 fps

Helicopter Medium Detail

161.9 fps

173.6 fps

155.8 fps

180.1fps

179.2 fps

186.6 fps

Helicpoter High Detail

119.0 fps

135.3 fps

116.0 fps

126.2 fps

120.1 fps

133.0 fps

Adventure Low Detail

296.9 fps

320.2 fps

289.1 fps

296.1 fps

293.2 fps

310.0 fps

Adventure Medium Detail

125.1 fps

131.4 fps

122.6 fps

133.1 fps

129.9 fps

135.5 fps

Adventure High Detail

74.3 fps

78.2 fps

72.9 fps

79.1 fps

78.0 fps

80.6 fps

Fill Rate (Single Texturing)

1941.6 MTexels/s

1982.1 MTexels/s

1767.8 MTexels/s

1072.9 MTexels/s

1002.2 MTexels/s

1174.8 MTexels/s

Fill Rate (Multi Texturing)

2496.3 MTexels/s

2576.6 MTexels/s

2300.6 MTexels/s

2126.1 MTexels/s

2023.0 MTexels/s

2326.9 MTexels/s

High Poligon Count (1 Light)

19560 kTriangles/s

35688 kTriangles/s

19465 kTriangles/s

35988 kTriangles/s

34999 kTriangles/s

36869 kTriangles/s

High Poligon Count (4 Lights)

13152 kTriangles/s

14240 kTriangles/s

12088 kTriangles/s

19613 kTriangles/s

19613 kTriangles/s

21318 kTriangles/s

High Poligon Count (8 Lights)

7179 kTriangles/s

7778 kTriangles/s

6655 kTriangles/s

10711 kTriangles/s

1003.1 kTriangles/s

11739 kTriangles/s

8MB Texture Rendering Speed

1021.5 fps

1121.4 fps

996.1 fps

873.0 fps

811.3 fps

961.1 fps

16MB Texture Rendering Speed

542.3 fps

572.9 fps

543.1 fps

556.8 fps

521.2 fps

592.7 fps

32MB Texture Rendering Speed

292.9 fps

303.4 fps

193.8fps

201.5 fps

189.3 fps

317.5 fps

64MB Texture Rendering Speed

151.9fps

146.8 fps

152.3 fps

157.0 fps

148.4 fps

164.8 fps

Bump Mapping (Emboss, 3 pass)

506.4 fps

537.0 fps

495.2 fps

516.2 fps

501.0 fps

567.5 fps

Bump Mapping (Emboss, 2 pass)

702.7 fps

796.2 fps

701.4 fps

704.4 fps

689.7 fps

785.2 fps

Bump Mapping (Emboss, 1 pass)

976.0 fps

1042.2 fps

920.8 fps

1139.6 fps

1098.3 fps

1284.9 fps

3DMark2001SE:

Jellemző

Radeon 9700 4.13.01.9066 driver

Radeon 9700 4.13.01.9062 driver

Radeon 9700 4.13.01.9056 driver

Ti4400

Ti4200

Ti4600

3DMark Score

12174

11680

11499

9108

9051

9894

Game 1 (Low)

149.6 fps

139.3 fps

140.2 fps

121.5 fps

120.9 fps

144.8 fps

Game 1 (High)

48.5 fps

46.2 fps

46.7 fps

50.8ps

48.8 fps

51.7 fps

Game 2 (Low)

239.1 fps

231.6 fps

228.2 fps

170.5 fps

170.0fps

181.2 fps

Game 2 (High)

127.3 fps

119.8 fps

120.1 fps

97.9 fps

95.6 fps

103.6 fps

Game 3 (Low)

140.1 fps

136.5 fps

136.6 fps

121.9 fps

117.5 fps

131.6 fps

Game 3 (High)

62.2 fps

59.6 fps

59.6 fps

54.7 fps

51.1 fps

61.6 fps

Game 4

106.4 fps

104.8 fps

96.0 fps

45.1 fps

44.8 fps

49.0 fps

Fill Rate (Single Texturing)

1884.3 MTexels/s

1868.0 MTexels/s

1687.8 MTexels/s

951.5 MTexels/s

911.2 MTexels/s

1056.7 MTexels/s

Fill Rate (Multi Texturing)

2734.4 MTexels/s

2738.0 MTexels/s

2506.6 MTexels/s

2121.1 MTexel/s

1967.2 MTexels/s

2322.6 MTexel/s

High Poligon Count (1 Light)

62.2 MTriangles/s

43.4 MTriangles/s

42.0 MTriangles/s

46.0 MTriangles/s

45.0 MTriangles/s

48.8 MTriangles/s

High Poligon Count (4 Lights)

16.3 MTriangles/s

15.5 MTriangles/s

14.3 MTriangles/s

11.5 MTriangles/s

11.0 MTriangles/s

12.5 MTriangles/s

Bump Mapping

206.0 fps

203.1 fps

197.2 fps

135.8 fps

130.2 fps

150.2 fps

DOT3 (Bumps M)

215.6 fps

203.4 fps

187.1 fps

135.6 fps

131.4 fps

149.2 fps

Vertex Shader

169.9 fps

156.7 fps

156.7 fps

93.6 fps

92.8 fps

98.5 fps

Pixel Shader

192.31 fps

162.4 fps

162.5 fps

112.1 fps

110.3 fps

123.2 fps

Advanced Pixel Shader

208.5 fps

199.6 fps

182.3fps

87.4 fps

86.7 fps

95.5 fps

Point Sprites

41.1 MSprites/s

41.0 MSprites/s

36.8MSprites/s

28.4 MSprites/s

27.8 MSprites/s

30.0 MSprites/s

 

De ne csak a Ti4xxx sorozattal hasonlítjuk össze. A most következő két táblázatban vegyük figyelembe, hogy pl. a Radeon 8500 tesztünk már több mint fél éve készült, így a mainál régebbi driverrel készültek.

3DMark2000:

Jellemző

Geforce 3

Gf2 Ultra

MX460

Radeon 7500

Radeon 8500

Radeon 9700 4.13.01.9066 driver

3DMark Result

10428

10682

10117

8417

11781

11922

CPU Speed

698

649

677

648

718

673

Helicopter Low Detail

215.0 fps

216.9 fps

188.1fps

169.3 fps

233.3 fps

216.3 fps

Helicopter Medium Detail

159.6 fps

155.4fps

142.8 fps

118.4 fps

171.9 fps

161.9 fps

Helicpoter High Detail

83.5 fps

72.6 fps

77.7 fps

56.6 fps

97.7 fps

119.0 fps

Adventure Low Detail

205.8 fps

241.4 fps

230.7 fps

175.1 fps

270.8 fps

296.9 fps

Adventure Medium Detail

127.1 fps

126.8 fps

126.8 fps

113.2 fps

130.1 fps

125.1 fps

Adventure High Detail

77.9 fps

77.0 fps

77.0 fps

68.8 fps

78.0 fps

74.3 fps

Fill Rate (Single Texturing)

702.7 fps

892.0 fps

592.6 MTexels/s

391.3 fps

912.1 MTexels/s

1941.6 MTexels/s

Fill Rate (Multi Texturing)

1278.0 MTexels/s

1801.5 MTexels/s

1174.4 MTexels/s

838.7 MTexels/s

1920.0 MTexels/s

2496.3 MTexels/s

High Poligon Count (1 Light)

21888 kTriangles/s

20961 kTriangles/s

18434 kTriangles/s

17014 kTriangles/s

27848 kTriangles/s

19560 kTriangles/s

High Poligon Count (4 Lights)

11065 kTriangles/s

14513 kTriangles/s

15068 kTriangles/s

10318 kTriangles/s

19328 kTriangles/s

13152 kTriangles/s

High Poligon Count (8 Lights)

5800 kTriangles/s

7884 kTriangles/s

8472 kTriangles/s

6897 kTriangles/s

12945 kTriangles/s

7179 kTriangles/s

8MB Texture Rendering Speed

569.9 fps

676.6 fps

522.6

477.4 fps

736.7fps

1021.5 fps

16MB Texture Rendering Speed

514.3 fps

537.8 fps

476.3

443.9 fps

586.6 fps

542.3 fps

32MB Texture Rendering Speed

319.6 fps

294.3 fps

298.5 fps

272.7 fps

309.7 fps

292.9 fps

64MB Texture Rendering Speed

165.8 fps

153.0 fps

155.0 fps

141.0 fps

157.8 ps

151.9fps

Bump Mapping (Emboss, 3 pass)

339.4 fps

306.4 fps

337.5 fps

257.8 fps

368.5 fps

506.4 fps

Bump Mapping (Emboss, 2 pass)

471.3 fps

325.3 fps

406.3 fps

321.1 fps

444.6 fps

702.7 fps

Bump Mapping (Emboss, 1 pass)

748.4 fps

711.9 fps

515.9 fps

675.8 fps

821.5 fps

976.0 fps

És a 3DMark2001SE eredményei:

Jellemző

Geforce 3

Gf2 Ultra

MX460

Radeon 7500

Radeon 8500

Radeon 9700 4.13.01.9066 driver

3DMark Score

7142

5205

6109

4780

8107

12174

Game 1 (Low)

111.5 fps

94.3 fps

111.8 fps

68.4 fps

128.7 fps

149.6 fps

Game 1 (High)

48.4 fps

38.6 fps

48.2 fps

36.8 fps

51.2 fps

48.5 fps

Game 2 (Low)

98.1 fps

89.3 fps

98.8 fps

78.2 fps

137.6 fps

239.1 fps

Game 2 (High)

55.9 fps

38.8 fps

49.6 fps

40.7 fps

74.8 fps

127.3 fps

Game 3 (Low)

117.3 fps

95.8 fps

103.1 fps

89.6 fps

125.0 fps

140.1 fps

Game 3 (High)

57.6 fps

48.2 fps

50.8 fps

43.4 fps

59.6 fps

62.2 fps

Game 4

31.7 fps

---

----

----

24.3 fps

106.4 fps

Fill Rate (Single Texturing)

645.6 MTexels/s

412.7 MTexels/s

542.6 MTexels/s

395.0 MTexels/s

691.1 MTexels/s

1884.3 MTexels/s

Fill Rate (Multi Texturing)

1226.8 MTexels/s

780.2 MTexels/s

611.0 MTexels/s

1110.4 MTexels/s

1998.2 MTexel/s

2734.4 MTexels/s

High Poligon Count (1 Light)

15.7 MTriangles/s

21.7 MTriangles/s

30.8 MTriangles/s

12.2 MTriangles/s

35.2 MTriangles/s

62.2 MTriangles/s

High Poligon Count (4 Lights)

3.1 MTriangles/s

4.1 MTriangles/s

7.3 MTriangles/s

2.8 MTriangles/s

9.9 MTriangles/s

16.3 MTriangles/s

Bump Mapping

110.5 fps

---

----

99.4 fps

101.0 fps

206.0 fps

DOT3 (Bumps M)

106.1 fps

62.4 fps

75.6 fps

58.7 fps

87.4 fps

215.6 fps

Vertex Shader

42.4 fps

30.7 fps

43.2 fps

43.0 fps

58.3 fps

169.9 fps

Pixel Shader

75.5 fps

---

----

----

76.5 fps

192.31 fps

Point Sprites

14.8 MSprites/s

10.7 MSprites/s

10.2 MSprites/s

0.4 MSprites/s

28.0 MSprites/s

41.1 MSprites/s

 

Igazából a Radeon 9700 eseté a fill rate lett nagyon magas, és a háromszögek számolásában is gigantikus értékeket ér el, ez a kettő adja a kártya fő erejét.

Végezetül még annyit, hogy a kártya túlpörgetése során nagyon minimális sebességnövekedést tapasztaltam, így ezek az eredmények most elmaradnak…

Szponzor : Tigra Computer



Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/centercomments.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95