Itt a legújabb nagyágyú, az ATI Radeon 9700 Pro. A bemuatatott Gigabyte gyártmányú kártya nagyjából egy árban van egy márkás Ti4600-as videokártyával de az ATI chip jelenleg gyorsabb...
Végre
kipróbálhattuk a Radeon 9700 Pro videokártyát. A Tigra Computer kezét-lábát
törte, hogy legyen teszt példány, köszönjük! Bár a videokártya ára jelenleg
kissé borsos (nettó 97.000Ft körül van, 2002-09-26), de ez nyílván később csökkeni
fog (remélhetőleg).

Így
most a Gigabyte Radeon 9700 Pro videokártyáról lesz szó (Maya II R9700 Pro).
128M RAMmal szerelik. A nyolc memória IC BGA kivitelű (négyszögletes és maga
alatt vannak a "lábai"). Azt a négy memória IC-t, ami a panel GPU felöli részén
van, külön hűtőbordával is hűtik, a másik oldalon található négy IC-re már "nem
jutott" hűtőborda. Nyílván azért választották ezt a megoldást, mert azok az
áramkörök, melyek tetejéről felfele akadály nélkül távozni tud a meleg kevésbe
hevülnek fel, míg a túloldalon jóval melegebb lehet.

Itt
a GPU hűtőborda nélkül látható. Aki nagyobb GPU hűtőt szeretne feltenni, annak
jó hír, hogy ezúttal nem ragasztással rögzítették a hűtőbordát, így könnyedén
le lehet szedni. Ezzel szemben a memóriákra a hűtőbordát ragasztással rögzítették.
Tapasztalataim
szerint pl. egy Radeon 8500-as alig melegszik, addig a 9700 Pro-n néhány alkatrész
már negyed óra használat után is olyan forró lesz, hogy a hosszas fogdosás legfeljebb
azbeszt kesztyűben lehetséges. Na ez azért egy kicsit túlzás, lényeg az, hogy
eléggé felmelegszik, a memóriák is.
A memória
a felirat szerint 2ns-os, de ez szerintem nem nagyon lehetséges, lehet, hogy
a memórián a 2.0 jelzés nem a ns-ra utal. Mert ez azt jelentené, hogy fizikailag
500MHz-et bír, ami a DDR miatt 1GHz-et jelentene.
A gyári
frekvencia adatok a PowerStrip univerzális videokártya "tuningoló" program szerint:

310MHz-es
GPU és 324MHz-es memória frekvencia. A teszt során kiderült, hogy mindkettő
könnyedén 350-360MHz magasságába emelhető, ami már hátborzongató (720MHz-es
memória frekvenciának felel meg a DDR miatt, ráadásul 256 biten). Gondoljunk
csak bele hol lehet a határ, ha valaki sokkal
jobb hűtéssel látja el a melegedő alkatrészeket.

A kártya
hátulján a stabilizátor annyira melegszik (2db), hogy külön fémlapot ragasztottak
a tetejére. Tapintása ez a kártya legmelegebb része.
Úgy
tűnik, hogy a kártya olyan nagy áramot vesz fel, amit a az AGP-re már nem mertek
bírni, ezért külön meg kell egy négy pólusú dugón keresztül 12 és 5 Volttal
táplálni.

Ha ez
a tápdugó nincs külön a tápegységre csatlakoztatva, akkor bekapcsolás után a
monitoron megjelenik egy felirat, miszerint gép nem fog boot-olni ha nem csatlakoztatjuk
a táp kábelét. (Ezt a kézikönyv is írja.)
Aprócska
probléma is volt a teszt során, végül kiderült, hogy hibás volt a kártya. Annyi
történt, hogy bekapcsoláskor hármat sípolt a gép és nem volt kép. Egy Chieftech
340 Wattos tápegységet használtam és egy Abit KG7-Raid alaplapban egy AMD XP
1900+-os processzor volt. Nagy trükkök után sikerült beüzemelni és kipróbálni...
De ez a sípolás nem normális, hibás volt az adott kártya…

A kártya
egy "könyvben" van. Igaz ez egy kétoldalas "könyv", mindenesetre érdekes...

Egy
rakás játékot adnak hozzá. Egy DVI / D-Sub (VGA) átalakítót is adnak hozzá,
meg egy kábelt, az egyik végét a kártyához csatlakoztathatjuk, és így egy RCA
Video jel, illetve S-Video jel csatlakoztathatunk.
A kártya
kihasználja a DirectX 9.0-ban rejlő lehetőségeket, vagy inkább fordítva... de
ha minden igaz, akkor a DX 9.0-ból még csak valami béta verzió van. Így a driver
CD-n is csak DX 8.1-et találunk. Persze alig van olyan program, ami a DX 9.0-át
kihasználná. Így ez még nem olyan nagy probléma, így a teszt során is DX 8.1-et
használtam. A teszt gép lényeges elemei:
Alaplap
|
Abit
KG7 RAID
|
Memória
|
256M
DDR (turbó mód) 266MHz
|
Processzor
|
AMD
XP 1900+
|
Winchester
|
Maxtor
40G 7200RPM ATA 100
|
Tápegység
|
Chieftech
340 Watt
|
Mielőtt
3 tonna kritikát kapnánk az Abit KG7 miatt, megjegyzem nem olyan rossz, de nem
tudjuk mindig mindenből a legújabbat beszerezni. Igyekszünk mindent hasonló
környezetben tesztelni, hogy normális összehasonlítási alapunk legyen. Az AMD
XP 1900+-nak pedig elégnek kell lennie....

A Direct3D
beállításainál a kép frissítési frekvenciától függetlenné tettem a maximális
FPS (Frame Per Sec.) értéket, a Opel GL beállításoknál hasonlóan. Nyílván, ha
ez nincs megoldva, akkor pl. azt látom Unreal Tournament alatt, hogy 640x480-ban
is masszívan csak 100FPS-t ír ki, hisz ott ennyivel használom a monitort.

A vonal
simítás és anizotróp szűrés kezdetben tiltott illetve alkalmazás szerinte volt
állítva. (Az képen engedélyezve van.)
Az első
köröket a gyári CD-n található driverrel futotta a kártya.

Vagyis
a 4.13.01.9056-os driver volt a telepítő CD-n. Utána találtam a neten újabbat

Vagyis
4.13.01.9062-es drivert, amit az ati.com oldalról töltöttem le, de mint kiderült
ennél is van újabb, mert az ati-news.de oldalról a 4.13.01.9066-os is letölthető.
Ezt meg is tettem, így mindhárom driverrel kipróbáltam. A 3Dmark2001SE-nek is
felfedeztem a javított kiadását, így egyből ez került fel a gépre.
Azt
még nem említettem, hogy Win Me operációs rendszert használtam.
Még
egy apróságot megemlítek, ami majdnem félrevitte a teszt eredményeket. Miután
a VIA 4in1 legújabb verzióját telepítettem, valahogy elfelejtettem a AMD AGP
Miniport Drivert telepíteni...

Ezért
kezdetben a kártya "csak" egy Ti500 teljesítményét nyújtotta. Hosszas morfondírozás
után gondoltam beteszem az alaplaphoz mellékelt driver CD-t és megnézem van-e
rajta valami, amit elfelejtettem feltenni... nos miután ez a Miniport Driver
felkerült úgy ment, mint a golyó...
A Radeon
9700-as nyílván a Ti4600-as vetélytársa. Normális esetben sebesség tekintetében
az ATI a gyorsabb, de hogy mennyivel az attól is függ, hogy milyen a tesztkörnyezet.
Mert ha azt látjuk egy cikkben, hogy 3DMark2001SE alatt 14000 pontra képes,
elrobogunk a boltba és minden megtakarított pénzünket összedobjuk és beruházunk
egy ilyen Radeon videokártyába, és azt otthon azt tapasztaljuk, hogy "csak"
10000 pontot ért el, akkor szomorúak lehetünk. Sose felejtsük el megnézni, hogy
milyen teszt gép volt mögötte, ne csak a pontszámokat nézzük!
A mi
tesztgépünk alaplapja nem a legújabb, de azért megjárja (Abit KG7), a 1600MHz-en
járó 1900+-os AMD XP elég izmos ahhoz, hogy egy kártya megmutatathassa az erejét...
A Ti4600
az Radeon 9700-hoz hasonlóan 15 mikronos csíkszélességgel készül. Mindkettőnek
a GPU-ja 256 bites (a Matrox G1000 512 biten dolgozik). A korábbi ATI kártyákhoz
képest a memória 256 biten érhető el, ezzel szemben a Ti4600-nál csak 128 biten.
A Radeon
9700-nál már több mint 100 millió tranzisztort használnak, ami elképesztően
sok!
A Radeon
9000 és 9700 már a 8x-os AGP-t is támogatja, csak ezt még nem nagyon tudjuk
kihasználni.
|
ATI
Radeon 8500
|
ATI
Radeon 9000 PRO
|
ATI
Radeon 9700 PRO
|
GPU
órajel
|
275
MHz
|
275
MHz
|
325
MHz
|
Memória
frekvencia (DDR)
|
550MHz
|
550MHz
|
620MHz
|
Videokártya
típusa
|
GPU
órajel
|
Memória
órajel
|
Geforce
4 Ti4600
|
300
MHz
|
650
MHz
|
Geforce
4 Ti4400
|
275
MHz
|
550
MHz
|
Geforce
4 Ti4200
|
250
MHz
|
500MHz
|
|
MX420
|
MX440
|
MX460
|
GPU
órajel
|
250MHz
|
270MHz
|
300MHz
|
Memória
frekvencia
|
333MHz
|
400Mhz
|
550MHz
|
Nézzük
meg először, hogy mire képes a Ti4xxx sorozat ebben a tesztgépben a Quake Timedemo-val,
minden maximumon:
Felbontás
|
Ti4200
|
Ti4400
|
Ti4600
|
640x480
|
201
FPS
|
220
FPS
|
261
FPS
|
800x600
|
192
FPS
|
199
FPS
|
215
FPS
|
1024x768
|
190
FPS
|
197
FPS
|
204
FPS
|
1280x1024
|
159
FPS
|
162
FPS
|
168
FPS
|
1600x1200
|
129
FPS
|
135
FPS
|
141
FPS
|
A Radeon
8500 128Megás verziója:
Felbontás
|
Radeon
8500
|
640x480
|
198
FPS
|
800x600
|
194
FPS
|
1024x768
|
191
FPS
|
1280x1024
|
160
FPS
|
1600x1200
|
124
FPS
|
Tehát
a méréseim szerint nagyjából egy Ti4400-as szintjén van, de semmi szín alatt
nem éri el a Ti4600-as tudását. A Radeon 9700-nál azonban más a helyzet
Felbontás
|
Radeon
8500
|
640x480
|
211
FPS
|
800x600
|
209
FPS
|
1024x768
|
207
FPS
|
1280x1024
|
196
FPS
|
1600x1200
|
168
FPS
|
Az 1280x1024
és 1600x1200-as felbontásban készült FPS eredményeket érdemes megnézni a 640x480-at
pedig kezeljük érdekességként. Grafikusan:

Vagyis,
amikor meg kell mutatni az erőt, mert sok képpont van, akkor több mint 20%-al
több FPS-t produkált a Radeon 9700 mint egy Ti4600-as videokártya.
Unreal
Tournament alatt is jobban teljesített a Radeon 9700, de ott nem olyan egyértelmű
az FPS eredmény, hiszen a játék menetétől, ellenfelek számától stb. ez nagyon
függ.
Pillantsunk
rá a 3DMark 2000/2001SE eredményekre, ez a 66-os végződésű driverrel készült:

A 4.13.01.9062-vel
sem teljesített sokkal kevesebbet:

És a
gyári CD-n található (4.13.01.9056) driverrel ennyit mértem:

Tehát
a driver verzió számával rendre nőtt a kártya teljesítménye 3DMark 2001SE alatt,
míg 3DMark2000-nél némi csökkenés is megfigyelhető. De tegyük azt is hozzá,
hogy ez a növekedés csak nagyjából 5%-ot számít a pontszámban. Persze sok kicsi
sokra megy...
A most
következő 3DMark részleteredménye minden esetben a default benchmark eredményei
(3DMark2001SE 1024x768/32 bit, 3DMark2000 1024x768/16bit)
3DMark2000:
Jellemző
|
Radeon
9700 4.13.01.9066 driver
|
Radeon
9700 4.13.01.9062 driver
|
Radeon
9700 4.13.01.9056 driver
|
Ti4400
|
Ti4200
|
Ti4600
|
3DMark
Result
|
11922
|
12810
|
11677
|
12617
|
12002
|
13092
|
CPU
Speed
|
673
|
722
|
670
|
719
|
720
|
722
|
Helicopter
Low Detail
|
216.3
fps
|
228.8
fps
|
208.4
fps
|
236.7
fps
|
230.0
fps
|
245.3
fps
|
Helicopter
Medium Detail
|
161.9
fps
|
173.6
fps
|
155.8
fps
|
180.1fps
|
179.2
fps
|
186.6
fps
|
Helicpoter
High Detail
|
119.0
fps
|
135.3
fps
|
116.0
fps
|
126.2
fps
|
120.1
fps
|
133.0
fps
|
Adventure
Low Detail
|
296.9
fps
|
320.2
fps
|
289.1
fps
|
296.1
fps
|
293.2
fps
|
310.0
fps
|
Adventure
Medium Detail
|
125.1
fps
|
131.4
fps
|
122.6
fps
|
133.1
fps
|
129.9
fps
|
135.5
fps
|
Adventure
High Detail
|
74.3
fps
|
78.2
fps
|
72.9
fps
|
79.1
fps
|
78.0
fps
|
80.6
fps
|
Fill
Rate (Single Texturing)
|
1941.6
MTexels/s
|
1982.1
MTexels/s
|
1767.8
MTexels/s
|
1072.9
MTexels/s
|
1002.2
MTexels/s
|
1174.8
MTexels/s
|
Fill
Rate (Multi Texturing)
|
2496.3
MTexels/s
|
2576.6
MTexels/s
|
2300.6
MTexels/s
|
2126.1
MTexels/s
|
2023.0
MTexels/s
|
2326.9
MTexels/s
|
High
Poligon Count (1 Light)
|
19560
kTriangles/s
|
35688
kTriangles/s
|
19465
kTriangles/s
|
35988
kTriangles/s
|
34999
kTriangles/s
|
36869
kTriangles/s
|
High
Poligon Count (4 Lights)
|
13152
kTriangles/s
|
14240
kTriangles/s
|
12088
kTriangles/s
|
19613
kTriangles/s
|
19613
kTriangles/s
|
21318
kTriangles/s
|
High
Poligon Count (8 Lights)
|
7179
kTriangles/s
|
7778
kTriangles/s
|
6655
kTriangles/s
|
10711
kTriangles/s
|
1003.1
kTriangles/s
|
11739
kTriangles/s
|
8MB
Texture Rendering Speed
|
1021.5
fps
|
1121.4
fps
|
996.1
fps
|
873.0
fps
|
811.3
fps
|
961.1
fps
|
16MB
Texture Rendering Speed
|
542.3
fps
|
572.9
fps
|
543.1
fps
|
556.8
fps
|
521.2
fps
|
592.7
fps
|
32MB
Texture Rendering Speed
|
292.9
fps
|
303.4
fps
|
193.8fps
|
201.5
fps
|
189.3
fps
|
317.5
fps
|
64MB
Texture Rendering Speed
|
151.9fps
|
146.8
fps
|
152.3
fps
|
157.0
fps
|
148.4
fps
|
164.8
fps
|
Bump
Mapping (Emboss, 3 pass)
|
506.4
fps
|
537.0
fps
|
495.2
fps
|
516.2
fps
|
501.0
fps
|
567.5
fps
|
Bump
Mapping (Emboss, 2 pass)
|
702.7
fps
|
796.2
fps
|
701.4
fps
|
704.4
fps
|
689.7
fps
|
785.2
fps
|
Bump
Mapping (Emboss, 1 pass)
|
976.0
fps
|
1042.2
fps
|
920.8
fps
|
1139.6
fps
|
1098.3
fps
|
1284.9
fps
|
3DMark2001SE:
Jellemző
|
Radeon
9700 4.13.01.9066 driver
|
Radeon
9700 4.13.01.9062 driver
|
Radeon
9700 4.13.01.9056 driver
|
Ti4400
|
Ti4200
|
Ti4600
|
3DMark
Score
|
12174
|
11680
|
11499
|
9108
|
9051
|
9894
|
Game
1 (Low)
|
149.6
fps
|
139.3
fps
|
140.2
fps
|
121.5
fps
|
120.9
fps
|
144.8
fps
|
Game
1 (High)
|
48.5
fps
|
46.2
fps
|
46.7
fps
|
50.8ps
|
48.8
fps
|
51.7
fps
|
Game
2 (Low)
|
239.1
fps
|
231.6
fps
|
228.2
fps
|
170.5
fps
|
170.0fps
|
181.2
fps
|
Game
2 (High)
|
127.3
fps
|
119.8
fps
|
120.1
fps
|
97.9
fps
|
95.6
fps
|
103.6
fps
|
Game
3 (Low)
|
140.1
fps
|
136.5
fps
|
136.6
fps
|
121.9
fps
|
117.5
fps
|
131.6
fps
|
Game
3 (High)
|
62.2
fps
|
59.6
fps
|
59.6
fps
|
54.7
fps
|
51.1
fps
|
61.6
fps
|
Game
4
|
106.4
fps
|
104.8
fps
|
96.0
fps
|
45.1
fps
|
44.8
fps
|
49.0
fps
|
Fill
Rate (Single Texturing)
|
1884.3
MTexels/s
|
1868.0
MTexels/s
|
1687.8
MTexels/s
|
951.5
MTexels/s
|
911.2
MTexels/s
|
1056.7
MTexels/s
|
Fill
Rate (Multi Texturing)
|
2734.4
MTexels/s
|
2738.0
MTexels/s
|
2506.6
MTexels/s
|
2121.1
MTexel/s
|
1967.2
MTexels/s
|
2322.6
MTexel/s
|
High
Poligon Count (1 Light)
|
62.2
MTriangles/s
|
43.4
MTriangles/s
|
42.0
MTriangles/s
|
46.0
MTriangles/s
|
45.0
MTriangles/s
|
48.8
MTriangles/s
|
High
Poligon Count (4 Lights)
|
16.3
MTriangles/s
|
15.5
MTriangles/s
|
14.3
MTriangles/s
|
11.5
MTriangles/s
|
11.0
MTriangles/s
|
12.5
MTriangles/s
|
Bump
Mapping
|
206.0
fps
|
203.1
fps
|
197.2
fps
|
135.8
fps
|
130.2
fps
|
150.2
fps
|
DOT3
(Bumps M)
|
215.6
fps
|
203.4
fps
|
187.1
fps
|
135.6
fps
|
131.4
fps
|
149.2
fps
|
Vertex
Shader
|
169.9
fps
|
156.7
fps
|
156.7
fps
|
93.6
fps
|
92.8
fps
|
98.5
fps
|
Pixel
Shader
|
192.31
fps
|
162.4
fps
|
162.5
fps
|
112.1
fps
|
110.3
fps
|
123.2
fps
|
Advanced
Pixel Shader
|
208.5
fps
|
199.6
fps
|
182.3fps
|
87.4
fps
|
86.7
fps
|
95.5
fps
|
Point
Sprites
|
41.1
MSprites/s
|
41.0
MSprites/s
|
36.8MSprites/s
|
28.4
MSprites/s
|
27.8
MSprites/s
|
30.0
MSprites/s
|
De ne
csak a Ti4xxx sorozattal hasonlítjuk össze. A most következő két táblázatban
vegyük figyelembe, hogy pl. a Radeon 8500 tesztünk már több mint fél éve készült,
így a mainál régebbi driverrel készültek.
3DMark2000:
Jellemző
|
Geforce
3
|
Gf2
Ultra
|
MX460
|
Radeon
7500
|
Radeon
8500
|
Radeon
9700 4.13.01.9066 driver
|
3DMark
Result
|
10428
|
10682
|
10117
|
8417
|
11781
|
11922
|
CPU
Speed
|
698
|
649
|
677
|
648
|
718
|
673
|
Helicopter
Low Detail
|
215.0
fps
|
216.9
fps
|
188.1fps
|
169.3
fps
|
233.3
fps
|
216.3
fps
|
Helicopter
Medium Detail
|
159.6
fps
|
155.4fps
|
142.8
fps
|
118.4
fps
|
171.9
fps
|
161.9
fps
|
Helicpoter
High Detail
|
83.5
fps
|
72.6
fps
|
77.7
fps
|
56.6
fps
|
97.7
fps
|
119.0
fps
|
Adventure
Low Detail
|
205.8
fps
|
241.4
fps
|
230.7
fps
|
175.1
fps
|
270.8
fps
|
296.9
fps
|
Adventure
Medium Detail
|
127.1
fps
|
126.8
fps
|
126.8
fps
|
113.2
fps
|
130.1
fps
|
125.1
fps
|
Adventure
High Detail
|
77.9
fps
|
77.0
fps
|
77.0
fps
|
68.8
fps
|
78.0
fps
|
74.3
fps
|
Fill
Rate (Single Texturing)
|
702.7
fps
|
892.0
fps
|
592.6
MTexels/s
|
391.3
fps
|
912.1
MTexels/s
|
1941.6
MTexels/s
|
Fill
Rate (Multi Texturing)
|
1278.0
MTexels/s
|
1801.5
MTexels/s
|
1174.4
MTexels/s
|
838.7
MTexels/s
|
1920.0
MTexels/s
|
2496.3
MTexels/s
|
High
Poligon Count (1 Light)
|
21888
kTriangles/s
|
20961
kTriangles/s
|
18434
kTriangles/s
|
17014
kTriangles/s
|
27848
kTriangles/s
|
19560
kTriangles/s
|
High
Poligon Count (4 Lights)
|
11065
kTriangles/s
|
14513
kTriangles/s
|
15068
kTriangles/s
|
10318
kTriangles/s
|
19328
kTriangles/s
|
13152
kTriangles/s
|
High
Poligon Count (8 Lights)
|
5800
kTriangles/s
|
7884
kTriangles/s
|
8472
kTriangles/s
|
6897
kTriangles/s
|
12945
kTriangles/s
|
7179
kTriangles/s
|
8MB
Texture Rendering Speed
|
569.9
fps
|
676.6
fps
|
522.6
|
477.4
fps
|
736.7fps
|
1021.5
fps
|
16MB
Texture Rendering Speed
|
514.3
fps
|
537.8
fps
|
476.3
|
443.9
fps
|
586.6
fps
|
542.3
fps
|
32MB
Texture Rendering Speed
|
319.6
fps
|
294.3
fps
|
298.5
fps
|
272.7
fps
|
309.7
fps
|
292.9
fps
|
64MB
Texture Rendering Speed
|
165.8
fps
|
153.0
fps
|
155.0
fps
|
141.0
fps
|
157.8
ps
|
151.9fps
|
Bump
Mapping (Emboss, 3 pass)
|
339.4
fps
|
306.4
fps
|
337.5
fps
|
257.8
fps
|
368.5
fps
|
506.4
fps
|
Bump
Mapping (Emboss, 2 pass)
|
471.3
fps
|
325.3
fps
|
406.3
fps
|
321.1
fps
|
444.6
fps
|
702.7
fps
|
Bump
Mapping (Emboss, 1 pass)
|
748.4
fps
|
711.9
fps
|
515.9
fps
|
675.8
fps
|
821.5
fps
|
976.0
fps
|
És a
3DMark2001SE eredményei:
Jellemző
|
Geforce
3
|
Gf2
Ultra
|
MX460
|
Radeon
7500
|
Radeon
8500
|
Radeon
9700 4.13.01.9066 driver
|
3DMark
Score
|
7142
|
5205
|
6109
|
4780
|
8107
|
12174
|
Game
1 (Low)
|
111.5
fps
|
94.3
fps
|
111.8
fps
|
68.4
fps
|
128.7
fps
|
149.6
fps
|
Game
1 (High)
|
48.4
fps
|
38.6
fps
|
48.2
fps
|
36.8
fps
|
51.2
fps
|
48.5
fps
|
Game
2 (Low)
|
98.1
fps
|
89.3
fps
|
98.8
fps
|
78.2
fps
|
137.6
fps
|
239.1
fps
|
Game
2 (High)
|
55.9
fps
|
38.8
fps
|
49.6
fps
|
40.7
fps
|
74.8
fps
|
127.3
fps
|
Game
3 (Low)
|
117.3
fps
|
95.8
fps
|
103.1
fps
|
89.6
fps
|
125.0
fps
|
140.1
fps
|
Game
3 (High)
|
57.6
fps
|
48.2
fps
|
50.8
fps
|
43.4
fps
|
59.6
fps
|
62.2
fps
|
Game
4
|
31.7
fps
|
---
|
----
|
----
|
24.3
fps
|
106.4
fps
|
Fill
Rate (Single Texturing)
|
645.6
MTexels/s
|
412.7
MTexels/s
|
542.6
MTexels/s
|
395.0
MTexels/s
|
691.1
MTexels/s
|
1884.3
MTexels/s
|
Fill
Rate (Multi Texturing)
|
1226.8
MTexels/s
|
780.2
MTexels/s
|
611.0
MTexels/s
|
1110.4
MTexels/s
|
1998.2
MTexel/s
|
2734.4
MTexels/s
|
High
Poligon Count (1 Light)
|
15.7
MTriangles/s
|
21.7
MTriangles/s
|
30.8
MTriangles/s
|
12.2
MTriangles/s
|
35.2
MTriangles/s
|
62.2
MTriangles/s
|
High
Poligon Count (4 Lights)
|
3.1
MTriangles/s
|
4.1
MTriangles/s
|
7.3
MTriangles/s
|
2.8
MTriangles/s
|
9.9
MTriangles/s
|
16.3
MTriangles/s
|
Bump
Mapping
|
110.5
fps
|
---
|
----
|
99.4
fps
|
101.0
fps
|
206.0
fps
|
DOT3
(Bumps M)
|
106.1
fps
|
62.4
fps
|
75.6
fps
|
58.7
fps
|
87.4
fps
|
215.6
fps
|
Vertex
Shader
|
42.4
fps
|
30.7
fps
|
43.2
fps
|
43.0
fps
|
58.3
fps
|
169.9
fps
|
Pixel
Shader
|
75.5
fps
|
---
|
----
|
----
|
76.5
fps
|
192.31
fps
|
Point
Sprites
|
14.8
MSprites/s
|
10.7
MSprites/s
|
10.2
MSprites/s
|
0.4
MSprites/s
|
28.0
MSprites/s
|
41.1
MSprites/s
|
Igazából
a Radeon 9700 eseté a fill rate lett nagyon magas, és a háromszögek számolásában
is gigantikus értékeket ér el, ez a kettő adja a kártya fő erejét.
Végezetül
még annyit, hogy a kártya túlpörgetése során nagyon minimális sebességnövekedést
tapasztaltam, így ezek az eredmények most elmaradnak…
Szponzor : Tigra Computer