FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Videóvezérlők)
·  Premier: nVidia 7800GTX 512MB letesztelve!
·  Club3D X800RX 256MB - Gran Turismo
·  Teszt: Terítéken az MSI NX7800GTX
·  Egy sötét kor utolsó apródja - Geforce FX5500
·  Egy kicsi egy nagy: Ati Radeon X800 & X850XT teszt
·  Leadtek Geforce 6600 & 6600GT Extreme Version
·  Szükségállapot – X600-as Radeon kártyák
·  Sapphire X300 128MB TD - a leggyengébb láncszem?
·  Asus A9550GE/TD teszt
·  Koronázatlan királyok: GeForce 6800 GT és Ultra
·  MSI RX800SE-TD256 teszt
·  Egységben az erő: Asus A8N Deluxe SLI + 2x Asus EN
·  Tesztüzem: Leadtek Winfast A400 TDH - GeForce 6800
·  Tesztüzem: Club3D Radeon X800 Pro 256MB
·  MSI FX 5800
·  Radeon 9700 Pro II. rész
·  Radeon 9700 Pro
·  Ti4200
·  Matrox Parhelia
·  ASUS V8440
· Termékbemutatók > Videóvezérlők
· XL méret: MSI RX800XL-VT2D256E teszt
Dátum : 2005-03-23 23:41:08
Szerző : Daywalker


Az ATI-nak eddig nem volt olyan kártyája a piacon, amivel paramétereiben ellenfelet állíthatott volna az nVidia GeForce 6800G

Már a napját se tudom, amikor teszteltem a Club3D féle X800 Pro kártyát. Bizony, már akkor magával ragadott a fergeteges teljesítmény. Azóta történtek változások, és ezen változások egyik bizonyítéka az X800 XL kártya, mely már PCI-Express felületen kommunikál számítógépünkkel. Természetesen a hangsúly most nem ezen van, hanem magán az új VPU-n, illetve a kártyán.

Mint a címben is említettem, az X800 XL paramétereiben leginkább a nagy ellenlábas nVidia 6800 sorozatának GT válozatához hasonlít. A hasonlóság nem csak órajelekben, hanem a renderelő csővezetékek számában is hasonlóságot mutat. Erről lássunk most egy rövidke táblázatot:

X800 tulajdonságtáblázat X800 SE X800 X800 Pro X800 XL X800 XT X800 XT PE nVidia 6800 GT
Mag R420 R430 R420 R430 R420 R420 NV40
Pixel futószalagok száma 8 12 12 16 16 16 16
GPU órajel (MHz) 400 390 475 400 500 520 350
Memória órajel (MHz) 400 350 450 490 500 560 500
Memória (MB) 128 128 256 256 256 256 256


Most egy MSI féle X800 XL akadt a kezembe. A csomagolás, mint ahogy az MSI-től megszokhattuk, a megalománia jegyében készült. Hatalmas méretű dobozán a szokásos giccsparádé látható. Persze van, akinek ez tetszik. Én szeretem a visszafogottabb ábrákat. Mellesleg ha már ATI kártya, akkor inkább a Ruby-t nyomták volna rá, és nem azt a csúnya nagy szarvas bácsit:) Na de mindegy végülis. A csomagolás a célnak megfelelő, védi a benne lévő értéket, mely a papírdobozon belül egy külön műanyag doboz habszivaccsal kibélelt bölcsőjében foglal helyet. A dobozban találunk még DVI-I-Analóg átalakítót, S-Video kábelt és HDTV ViVo "dobozkát", rengeteg CD-vel, MSI matricával és két könyvecskével. Derék.



A lényeget kikapva a dobozból egyből felfedezzük, hogy ez a hűtés bizony nem referencia hűtés. Annál sajnos rosszabb (értem ezalatt a hangját). Tüzetesebben átvizsgálva megbizonyosodhatunk, hogy nem optikai csalódás, a nyákon tényleg megtalálhatók a referencia hűtő rögzítési pontjai. Nem értem miért nem lehet a már jó bevált módszert alkalmazni, miért kell visszafele fejlődni?!



A másik, amin megakad a szemünk, a 256MB-nyi GDDR3 Samsung memórián, melyek bizony 2ns-osak. Korábbi tapasztalatunkra támaszkodva azt is tudjuk, hogy a 2ns csak altatás, hisz ezek a memóriák többre is képesek (+10% kb.).



A kártya hátoldalán dual DVi és ViVo csatlakozó található. Analóg jelkábeles monitorok esetében kötelező az átalakító, másképp úgyis lehetetlen összekötni.



Miután jól megforgattuk és átvizsgáltuk a kártyát, beleraktuk a tesztkonfigba, mely a következőképp alakult.

Tesztkonfiguráció:
  • Intel 925XECV2
  • Intel P4 3.46GHz Extreme Edition (1066MHz FSB)
  • 2x256MB DDR2 533MHz (Samsung)
  • 1x120GB Seagate Sata
  • 1x80GB Maxtor Pata (sata átalakítóval)
  • Enermax Noisetaker 420W

    Operációs rendszer:
  • Microsoft Windows XP Professional SP2

    Meghajtóprogram:
  • Ati Catalyst 5.3

    Tesztprogramok:
    -Szintetikus benchmarkok:
  • 3DMark 2001SE build 330
  • 3DMark 03 v3.6.0
  • 3DMark 05 v1.2.0
  • AquaMark 3

    -Játékok
  • Far Cry v1.3
  • Halo
  • Doom 3
  • Unreal Tournament 2004


    Így teszteltünk mi:
    A meghajtóprogramot a "várakozás a függőleges szinkronizációra" beállítás kivételével nem állítgattuk, minden beállítást alapon hagytunk.
    Minden játéknál a lehető legjobb grafikai beállítással teszteltünk a két legelterjedtebb felbontásban (1024x768 és 1280x1024).
    Mérésünkhöz a programok saját beépített demóit és timedemóit használtuk.

    Heat up phase:
    Első indításunk sikeres volt. PCI-Express kártya lévén nem szükséges neki külön tápellátás, a delejt a PCI-E slotból veszi, tehát biztosak lehetünk benne, hogy 75W-nál nem fogyaszt többet. Kicsit zajosan indult a kártya, de amint magához tért az alaplap, azonnal el is csendesedett. A hűtés látványosságnak sem utolsó, ugyanis zöldeskék világítása nagyon impresszívre sikeredett. Első körben sajnos kénytelen voltam feltenni a CD-n található 4.7-es Catalyst-et, mert az 5.3-as nem akarta az igazságot, és nem telepített WDM drivert, csak ha a régit frissítettem 5.3-ra. Ezután használatba is vehettük a rendszert, és kezdetét vehette a teszt.

    Szintetikus tesztprogramok eredményei:

    Szintetikus benchmarkok
    default
    3DMark 01 23,813
    3DMark 03 10,944
    3DMark 05 4,876
    Aquamark 3 65,248
    GFX: 9,675
    CPU: 10,021


    Tudom, hogy sokan idegenkednek ezektől a benchmark programoktól, de a miheztartás végett nem lehet őket kihagyni. Ezek a programok a 3DMark 2001SE kivételével kevésbé processzorfüggők, és inkább a videóvezérlőt mozgatják meg, ami most a leglényegesebb. Az eredmények magukért beszélnek, különösebb kommentárt nem érdemelnek, vagyis csak egyet. Az Aquamark 3 PCI-Express ATi kártyákon nem szeret eredményt adni, és a program kiakad a teszt végén. Az Aquamark oldaláról már letölthető egy frissítés, mely orvosolja a problémát, így mi már ezzel mértünk. Bár a tesztkonfiguráció nem ugyanaz, de érdemes az X800 Pro eredményeivel összehasonlítani(amit IDE klikkelve találsz meg).


    Doom 3:





    Köztudott, hogy a Doom3 nVidia optimalizált játék, de a mérési célnak megfelelő. Mint láthatjuk, a szűrők bekapcsolásával és/vagy a felbontás növelésével a teljesítmény erősen visszaesik, de szerencsére ettől még játszható marad a játék. Sajnos az élsimítást nem tudtam 4X-nél magasabbra rakni, mert a beállítások elmentésével és a játék újraindításával a felbontás 640x480-ra állt be, és ez nem volt jó jel. Gondoltuk, hogy kevés az 512MB DDR2 memória, de ennek ellentmond, hogy ellenőrzésképp betettünk ugyenebbe a gépbe egy nVidia 6800 GT kártyát, és azzal tökéletesen ment. Így hát maradt a keserű 4X AA, de itt a játék még tökéltesen játszható marad.


    Far Cry:

    A továbbiakban a fordított tesztelési eljárást használtuk. A legnagyobb beállításról indultunk és haladtunk visszafele. Nos a Far Cry-hoz feltettük az 1.3-as patch-et, mely már tartalmazza a shader 2.0b-t.




    Az eredményekből látható, hogy bár mi mindent megtettünk, hogy megizzasszuk a kártyát, de ez nem igazán sikerült, az akadályt majdnem lazán vette. A regulator pálya "teljes harci díszben" azért majdnem kifogott rajta. Persze az akadály leküzdéséhez nagyban hozzájárul a 16 pixel csővezeték és a 256MB ram is.


    Unreal Tournament 2004:





    A teszteredményeken meglátszik, hogy az UT2004 teszt processzorlimitált. A Convoy pálya érdekes eredményeket produkált, főleg a nagyobb felbontásban. A teszt alapján az is elmondható, hogy a szürőket 4X-re állítva nem nagyon vágta földhöz a kártyát, és a legnagyobb beállítás se tudott kifogni rajta.


    Halo:



    Joggal kérdezhetnétek, hogy miért HALO? A kérdés jogos. Főleg, hogy még az AA és AF módok is hatástalanok. Mégis úgy gondoltuk, hogy nem maradhat ki, így is megmozgatta a kártyát. A nagyobb és kisebb felbontás közti különbség mindössze ~4fps, ami nagyon bíztató.

    Záróra:

    Az ATI X800 XL egy remek chip, remek teljesítménnyel. Az MSI körítésének köszönhetően ez még jobb lett. Az egyetlen kifogás a hűtést illeti, mely elég hangos, ha komolyabb teljesítményt igénylő alkalmazást futtatunk. Az ATI referencia megoldása már bizonyított a Club3D X800 Pro kártyáján (és még sok más kártyán is), így nem ártott volna itt is ezt alkalmazni. A túlhajtásról annyit, hogy a memóriát 1100MHz-ig stabilan húzhattuk, a mag azonban nem volt hajlandó 420MHz-nél feljebb menni, ami egyáltalán nem kiemelkedő eredmény.
    Az ajánlott bruttó végfelhasználói ár 101612Ft, mely kissé magas, azonban ha rászánunk ennyit, akkor jóideig nem kell majd videókártyát cserélnünk.

    Az MSI RX800XL-VT2D256E kártyát a Ramiris Rubin Rt-től kaptuk. Köszönjük.

    Szponzor : Ramiris Rubin Rt.



  • Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

    Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

    Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/centercomments.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95