FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Célkeresztben)
·  RAID elméletben és gyakorlatban
·  Hogyan készítsünk Service Pack Integrated CD-t?
·  Kezdőknek: WinZip 3.
·  Kezdőknek: WinZip 2.
·  Kezdőknek: WinZip 1.
·  Kezdőknek: szövegszépítés 3
·  Kezdöknek: szövegszépítés 2
·  Kezdöknek: ötletek a REGISTRY használatához 3.
·  Kezdőknek: ötletek a REGISTRY használatához
·  Kezdőknek: ötletek az Excel használóinak 2
·  Kezdőknek: ötletek a Word használóinak 3
·  Kezdőknek: ötletek a Word használóinak 1
·  Kezdőknek: ötletek a Windowshoz 2.
·  Kezdőknek: képeslap karácsonyra
·  Kezdőknek: a kezes Word.
·  Kezdőknek: monitorok
·  Kezdőknek: botkormány és társai
·  Kezdőknek: MODEM I. (analog modemek)
·  Kezdőknek: grafikus kártyák
·  Kezdőknek: hangkártya
· PC tippek > Célkeresztben
· Kezdőknek: ötletek az Excel használóinak 4.
Dátum : 2002-03-24 14:53:48
Szerző : szilaj


Az okos sohasem a maga kárán tanul, inkább a mások által már felfedezett ötleteket próbálja a saját hasznára fordítani.

Úgy látszik, még mindig van olyan tipp, amely segítséget nyújthat a kezdő Excel használóknak. A tippgyűjteménnyel, ha azokat a megfelelő helyen használjuk perceket, órákat lehet megtakarítani.

Tipp 1. Saját szimbólum megalkotása.

Az ikonsoron elhelyezkedő ikonok nem minden esetben a legkifejezőbbek. Így hát itt az alkalom a saját ikon megalkotásának. Akár az összes ikont is átszerkeszthetjük. Egyetlen baj, hogy ez az ikonszerkesztő jól el van dugva, s egy kicsit keresgélni kell ahhoz, hogy alkalmazni tudjuk.
1. A konok megváltoztatásához, újratervezéséhez kattintsunk a jobb gombbal az ikonsorra. A helyi menüből ami ekkor megjelenik válasszuk a Testreszabás menüpontot.



2. A Testreszabás ablaknak az előtérben kell lennie, ekkor kattintsunk megint csak a jobb gombbal az ikonsorra. Az előugró menüből válasszuk ki a Gombkép szerkesztése… menüpontot.



3. Ekkor megjelenik a Gombszerkesztő, amely segítségével az ikont megszerkeszthetjük.



4. Ahhoz, hogy egy részt letöröljünk a Színek csoportnál, kattintsunk a Törlés jelölőnégyzetre, és jelöljük ki azt a pixelt, amelyiket el akarunk távolítani. Amikor kész vagyunk a szerkesztéssel, az OK gombbal menthetjük a munkánkat. Ha a Testreszabás ablakban a Bezárás gombra kattintunk, megjelenik a megszerkesztett új ikonunk.

Tipp 2. Tizedes jegyek számának rögzítése.

Mindenki tapasztalta már, aki Excelt használt, hogy milyen bosszantó, ha a tizedesjegyek számát kell növelni, vagy csökkenteni. A tizedesjegyek számának rögzítésével igen sok munkától kímélhetjük meg magunkat.
1. Keressük meg és kattintsunk az Eszközök menü Beállítások parancsára. A megjelenő ablakból válasszuk a Szerkesztés fület.



2. Itt keressük meg a Tizedesjegyek száma jelölőnégyzetet és határozzuk meg a kívánt tizedesjegy-számot. Ez a szám leggyakrabban 2. Az OK gomb megnyomásával kezdhetjük is a számok beírását.
3. Először egy kicsit szokatlan lesz ennek a módszernek az alkalmazása, hiszen az Excel úgy gondolja, hogy az általam beírt szám utolsó két számjegye már a tört értékéhez tartozik. Ez lesz a tized és a század.
4. Amikor végeztünk a tizedes jegyek beírásával ne feledjük kikapcsolni ezt az opciót. ( Eszközök/Beállítások/Szekesztés/Tizedesjegyek száma).

Tipp 3. Szegélyvonalak színesen.

Amikor olyan táblázatot akarunk készíteni, amelyben lényeges részek vannak, olyanok amelyeket ki akarunk emelni jól jön ha a kategóriák között színes elválasztó vonalakat használunk.
1. Munkánkat kezdjük azzal, hogy kijelöljük azt a cellát, amellyel dolgozni akarunk. Kattintsunk az egér jobb gombjával e kijelölésbe, majd válasszuk ki a Cellaformázás parancsot.



2. Keressük meg és kattintsunk a Szegély fülre. A Vonal stílus alatt válasszuk ki a vonalfajtát, majd a Szín alatt a kívánt színt.



3. A szegélyek előzetesét megjelenítő ablakban oda kattintsunk. Ahol a megfelelő vonalat szeretnénk látni. A választást OK-val hagyhatjuk jóvá. Ezzel a módszerrel különböző helyre, különböző stílusú, és különböző színű vonalakat tudunk rajzolni.

Tipp 4. Mentés rendszeresen.

Azok, akik a Word-höz szoktak az Excelben hiányolják a rendszeres mentést. Van azonban egy trükk, amellyel az Excel munkafüzetet is lehet automatikusan menteni. Ezt azonban először telepíteni kell.
1. Helyezzük az Office CD-t a meghajtónkba.
2. Kattintsunk az Eszközök-re, és válasszuk a Bővítménykezelőt. Amikor kinyílik az ablak egy listát találunk, ahol be vannak jelölve a rendelkezésre álló bővítmények.
3. Itt kapcsoljuk be az Automatikus mentés opciót. Zárjuk be az ablakot az OK-val. Az Excel ettől kezdve tíz percenként menti munkafüzetünket az alapbeállításnak megfelelően. Ha beállítást meg szeretnénk változtatni, akkor kattintsunk az Eszközök menü Automatikus mentés parancsára. Itt beállíthatjuk, hogy az Excel hány percenként végezze el az automatikus mentést. Természetesen itt is az Ok-val nyugtázhatjuk a választásunkat.





Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/centercomments.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95