Az Eagle GTS Pro kártyára egyértelműen a vonzó ár és a nagy grafikai teljesítmény a jellemző, bár sok extrát ne várjunk

Ebben a cikkben a Geforce2 GTS Pro 32M DDR-es videokártya tudáséval
ismerkedhetünk meg. Noha a GTS kártyák már jó ideje a piacon vannak, mára már
annyiba kerül egy "noName", mint egy jobb MX-es videokártya. Így akinek a sebesség
és az ár fontos tényező, annak érdemes érdemes fontolóra venni, hogy ugyanazért
a pénzért vesz egy jól felszerelt, de lassabb MX-es videokártyát, vagy egy egyszerűbb,
de gyors GTS-t.

Összesen egy könyvecske és egy telepítő CD jár a kártyához. A
CD borítójából látszik, hogy EAGLE Geforce 2 GTS Pro-val van dolgunk. A driver
CD-n csak driver-t találunk, utility-ket és egyéb hasznos extrákat nem. Nem
is érdemes a CD-n található meghajtóprogramot feltelepíteni, mert a rajta megtalálható
driver túlságosan régi, egy 14-es detonátorral jobb értékeket produkál a videokártya!
5ns-os memóriákkal szerelték, így elvileg 400MHz-el simán "döngethetnek"
a modulok. De gyárilag csak 333MHz-en járatják. Így van ez a híres ASUS V7700-es
Geforce GTS videokártyánál is, tehát nem azért van így, mert kvázi noName. A
GPU 200MHz-en ketyeg. (Megjegyzem, hogy a GPU a teszt során 240MHz-re, míg a
memória 440MHz-re volt képes, de ekkor egy 8cm-es ventilátorral fújtam a kártyára
a levegőt, mert a memóriák háza 62 fokig felmelegedett...)
A Pro jelzés lényegében annyit takar, hogy 200MHz helyett 200MHz-en
kellene működni a magnak. De ezt egyáltalán nem tapasztaltam. Ha Ultra jelzésű
lenne, akkor 250MHz-es elvileg a GPU...
A memória is gyorsabban jár a Pro kártyáknál 333MHz helyett 400MHz-en
(ezt sem tapasztaltam), míg Ultrásnál 466MHz-en.
A teszt konfiguráció lényeges részei:
Videokártya
|
Eagle Geforce 2 GTS Pro 32M DDR
|
Processzor
|
AMD Thunderbird 1.2GHz (266MHz)
|
Alaplap
|
Abit KG7 (DDR)
|
Memória
|
256M DDR (266MHz)
|
Winchester
|
Maxtor 40G 7200RPM ATA100
|
Az operációs rendszer Windows Me volt.
A kártya telepítése után első dolgom egy 3Dmark2001-es teszt volt,
íme az eredmény:

Ez azért már szép teljesítmény, bár őszintén szólva egy kicsit
többet vártam a kártyától, hiszen pár nappal a teszt előtt egy V6800-as 32M
DDR-es videokártyával 160/420MHz-es GPU/Memória beállítással elértem a 3005
pontot. Természetesen ez a Geforce Pro kártya is jóval többre képes némi tuninggal...
És most nézzük a talán etalonnak mondható Qukake III timedemo
eredményét:

Ez is jónak mondható. Mint tudjuk. egy Geforce 2 MX-es videokártya
20-25%-al alacsonyabb teljesítményt mutat az FPS és a 3DMark pontszámok területén
és ezt a többletet kell megfizetni.
A kártya tesztje röviden ennyi volt, kissé rövid... Annak ellenére,
hogy nem iszonyú márkás Geforce kártyával volt dolgom semmi rosszat nem mondhatok
a kártyáról. Gyakorlatilag olyan teljesítményt nyújtott, mint egy ASUS fémjelzésű
adapter. Igaz nem kaptam hozzá egy köteg CD-t és TV kimenet sincs rajta, de
ez sokszor nem olyan nagy gond. Aki pedig tuningra adja a fejét, annak elmondhatom,
hogy ez videokártya ugyanolyan jól húzható, mint a drágább testvérei.
Íme egy kis GTS specifikáció:
GeForce2 GTS GPU
|
- 200MHz core clock
- .18 micron process
- 256-bit graphics
core
- Four HyperTexel
pipelines
- One or two textures
per pixel per clock per pipeline
- 800 million pixels
per second
- 1600 million
texels per second
- Hardware transformation
and lighting engine with >25 million polygons per second
- AGP 2x/4X support
with fast writes and AGP texturing
|
Memory Subsystem
|
- 128-bit DDR memory
bus
- 166MHz DDR SGRAM
(c.333MHz SDR SGRAM equivalent)
- 5.2GBps memory
bandwidth
- 32MB of memory
|
3D Features
|
- NVIDIA Shading
Rasterizer (NSR) - up to seven pixel operations per second per pipeline
- Base texture
- Per-pixel bump
mapping
- Per pixel diffuse
lighting
- Per-pixel specular
lighting
- Colored fog
- Ambient light
- Alpha transparency
- 32-bit Color
- 32-bit Z/Stencil
Buffer
- Cubic environment
mapping
- Anti-aliasing
- multiple quality levels
|
OpenGL
|
- 1.5 screen resolution
- 2x screen resolution,
with LOD's (MIPMaps) at the native game resolution
- 2x screen resolution
with MIPMaps at the 2x resolution
|
Games written for
DirectX7 and above
|
- 2x supersampling
with MIPMaps at the native game resolution
- 2x supersampling
with MIPMaps at the backbuffer (higher) resolution
- 3x supersampling
with MIPMaps at the native game resolution
- 3x supersampling
with MIPMaps at the backbuffer (higher) resolution
- 4x supersampling
with MIPMaps at the native game resolution
- 4x supersampling
with MIPMaps at the backbuffer (higher) resolution
|
Texture compression
|
- All forms of
DXTC (1 through 5)
- S3TC in OpenGL
|
Bump mapping
|
- emboss mapping
- per-pixel bump
mapping (DOT3)
|
2D Features
|
- 350MHz RAMDAC
supports up to
2048 x 1536 x 32bpp@75MH
- Integrated TMDS
transmitter supporting flat panels up to 1280 x 1024
- TV-Out and video
modules
- High Definition
Video Processor (HDVP) provides DVD and HDTV acceleration
- Motion compensation
- De-interlacing
- Bob and weave
- Advanced filtering
- Downsampling
to 480p
- Supports all
18 ATSC HDTV formats
- Color space conversion
|
CPU Support
|
- Intel Pentium
II-class and later processors
- Intel Celeron
- Intel Pentium
III
- AMD K6
- AMD Athlon
- AMD Duron
|
Szponzor : Demostudio
Kapcsolódó hírek/cikkek:
V7100 Combo Deluxe II. rész
V7100 Combo Deluxe I. rész
V7700
Eagle MX